Ga naar inhoud

Knaaggedrag


Mariskah

Aanbevolen berichten

Is het zo dat een voedster meer/sneller knaagt dan een ram, of is het gewoon toeval dat ik er nu 2 achter elkaar tref?
Ik heb eerst een koppeltje gehad van 2 dwergkonijntjes, een gecastreerde hangoor ram en een gecastreerde voedster met staande oortjes. De voedster beet alles stuk; het hok, mijn deurkozijnen, mijn tuinstoelen, eigenlijk alles waar ze bij kon, terwijl mijn ram nooit ergens aan kwam. Ook toen ze een jaar of 6 was deed ze dit nog. 

Nu heb ik een koppeltje Duitse Reuzen, een gecastreerde ram en een (intacte) voedster. En weer is het zo dat mijn voedster overal aan zit te knagen als ze de kans krijgt: het hok, de buitendeur, binnen de stoel- en tafelpoten, etc... Maar de ram totaal niet. Ze zijn nog jong, 4,5 maand oud nu, dus een beetje pubergedrag speelt misschien wel mee, ik hoop het ze nog af te leren. Maar ik vind het zo typisch dat het steeds het vrouwtje is en de mannetjes er totaal niet naar omkijken... Ik probeer ze alternatieven te geven; kartonnen doos, een wilgenstang, een tunnel van wilgentakken, een houten apporteerblok, etc. De doos wordt wel veel in geknaagd, en ook de tunnel van wilgentakken krijgt steeds meer gaten, maar het is niet ipv zeg maar... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het weer precies andersom. De voedsters zetten hun tanden sporadisch ergens in. Doen ze uiteraard wel eens, maar niet vaak. Maar mijn twee rammen die beiden overleden zijn? En hoe! Bij zowel Rakker als Pluis was niets veilig. Vooral Pluis was een enorme sloperd. Deur- en raamkozijnen, kasten, de hamsterkooi... Overal heb ik wel een herinnering aan Pluis.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .