Ga naar inhoud

Plakpoep bij moeilijk hanteerbaar konijn


Hangoortje

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Zojuist zag ik plakpoep bij mijn voedster. Ze is best wel fel en houdt absoluut niet van oppakken, maar het moest toch even om goed te kunnen kijken. De ram heeft er geen last van. Normaal gesproken zou ik een konijn dan op water en hooi zetten totdat de plakpoep ophoud en daarna even in bad (zie er nu al wat tegenop met zo'n vechtertje, het oppakken alleen resulteerde al in woedende afreageerpogingen op een onschuldige handdoek die standaard in de ren ligt). Weet dat ik met dit warme weer goed op moet letten op maden enzo dus zal haar proberen zo vaak mogelijk te checken.

Met twee konijnen is een paar dagen op water en hooi ook geen probleem, maar de ram moet juist goed blijven eten, want hij moet weer wat aankomen (dit zei de DA toen ik er voor het laatst was). Is het dan het verstandigste de ram apart te voeren?

Hangoortje

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat kun je dan beter wel even doen ja. Kun je je ram even ergens heen lokken waar je voedster dan niet kan komen? (evt even het hok dicht doen achter hem als zij in de ren is?)

En misschien is het een idee om even iets van een klamboe over het hok en de ren te hangen. Het is nu zulk warm weer, dat is echt ideaal voor vliegen natuurlijk.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .