Ga naar inhoud

Vakantieopvang ziek konijn


Eline123!

Aanbevolen berichten

Hella beste dierenvrienden. Ons konijn Felix (grijze dwerg) is al een paar dagen gestopt met eten en wij vermoeden dat het om een gasbuik gaat. Hij wilt af en toe nog wel wat eten en met spuitjes dienen wij extra water en oplosbare vezels toe. Verder poept hij niet of nauwelijks meer en is lusteloss. Dit probleem is met één van onze eerdere konijnen meer dan eens voorgekomen en vaak met een paar dagen directe zorg zo goed als opgelost. Morgen gaan wij naar de DA voor een verdere diagnose (eventueel voor het toedienen van een laxeermiddel). 

Het dilemma is dat wij gepland hadden om dinsdag op vakantie te gaan. Deze is helaas niet meer te annuleren. Ik vermoed dat na het DA bezoek verdere zorg nodig is (spuitje met medicatie toedienen en/of extra vezels, om darmstelsel op gang te houden). Alhoewel wij buren hebben die op het konijn willen passen, denk ik niet dat het verstandig is om onervaren mensen de medicatie te laten toe te dienen. Daarom is mijn vraag of iemand een goed adres weet waar is spoedig bij terecht kan voor de opvang/verzorging van Felix? Wij wonen in omgeving Harderwijk, en vinden het verder geen probleem om even te rijden voor een goed adres.

Alvast veel dank!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij zou eventueel hier terecht kunnen: www.konijnenvakantiepark.nl

Alle ervaring met zieke konijnen (paraveterinair en opvang) en een goede konijnkundige dierenarts dichtbij. 
Uiteraard kan hij als hij ziek is binnen gehuisvest worden, wat wel verstandig is bij ziekte. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedenavond, wat sneu voor Felix. Een gasbuikje is ontzettend vervelend. Ik weet een heel goed adres in De Blesse (grens Overijssel/Friesland) weet niet of jullie het nog schikt om iets te regelen voor Felix. 

Aniek heeft een konijnenopvang en ook een vakantieoord voor pluizenbolletjes. Misschien kun je haar even nog contacten. Haar opvang heet konijnenparadijs. Succes en fijne vakantie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .