Ga naar inhoud

Ervaringen Beaphar Anti-Myiasis?


Stamperlove

Aanbevolen berichten

Hallo beste BB'ers,

Ik zou graag jullie meningen/ervaringen horen van Beaphar Anti-Myiasis: Heeft dit werkelijk effect? Is het noodzakelijk om dit te spuiten? Want ik wil natuurlijk niet dat m'n konijntjes maden krijgen. Maar ik zit te twijfelen of ik het nu zou kopen of dat het eigenlijk onnodig is. Ik veeg hun ren s'ochtends en s'avonds en maak om de dag de toiletten schoon. Maar natuurlijk kan je vliegen niet vermijden. Bedankt alvast voor jullie antwoord! Ik had al een post gevonden over Anti-Myiasis maar niet de meningen/ervaringen ervan, dus wou ik het toch eventjes vragen :bunny:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er hele goede ervaring mee. Een konijn van mij had een keer maden. Ik heb haar gelijk met Anti-Myiasis behandeld en ben daarna direct naar de dierenarts gegaan. Bij de dierenarts bleek dat alle maden dood waren en dat de schade niet groot was. Ook voor de dierenarts was dit gelijk een goed bewijs dat Anti-Myiasis werkt. Of het preventief werkt weet ik niet. Belangrijk is dat je konijn geen plakpoep of vieze achterhand heeft van urinebrand oid. Daar komen de vliegen op af. Ik heb de Anti-Myiasis wel standaard in huis, want mocht één van de konijnen een keer maden hebben, wat ik niet hoop, dan kan ik het gelijk gebruiken. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net een paar dagen terug mijn konijnen er voor het eerst mee behandeld, vanwege plakpoep. Ik schrok even toen ze zich daarna op de bespoten plekken begonnen te wassen, maar de volgende dag huppelden ze nog gewoon vrolijk in het rond.

Als je niet voor behandeling kiest zou ik trouwens wel overgaan op het dagelijks schoonmaken van het toilet in plaats van om de dag, zeker in dit seizoen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .