Ga naar inhoud

Konijn bijt zachtjes


Amphitrite

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal!

Ik heb sinds kort een dwergkonijntje, het is nog echt een jonkie, 8 weken oud en ik heb hem pas een paar dagen.

Voordat ik hem mee naar huis heb genomen had ik hem al eens vast mogen houden en mogen aaien, dat leek prima te gaan.

De eerste paar dagen heb ik hem met rust gelaten, zodat hij kon wennen aan zijn kooi (hij woont binnen bij mij) en langzaam probeerde ik hem aan me te laten wennen door hem naar me toe te laten komen en aan me te laten snuffelen. Daarna ben ik voorzichtig begonnen met hem te aaien, eerst blijft hij dan lekker rustig zitten en lijkt hij te genieten, maar dan draait hij met zijn kopje en bijt hij heel zachtjes in mijn vinger. Doet absoluut geen pijn of zo, hij doet het heel 'voorzichtig' lijkt wel. Ik haal dan wel gelijk mijn hand weg omdat ik bang ben dat hij doorbijt en dan laat ik hem maar met rust.
 

Maar mijn vraag is of hij dit doet omdat hij het vervelend vindt of is het eerder speels bijten? Doen konijnen dat überhaupt?..
Is het het beste als ik gewoon weer 'opnieuw' begin met hem aan me te laten wennen zodat ik stapje voor stapje weer naar het aaien toe kan werken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij kan aan het testen zijn of je eetbaar bent!  8 weken is nog erg jong, dus hij is de boel nog lekker aan het ontdekken!

Als hij het aaien niet fijn zou vinden, dan zou hij wel weglopen of knorren om dit duidelijk te maken, maar ik zou je konijn inderdaad nog even laten wennen aan zijn nieuwe omgeving. Je hebt hem pas net en een nieuw thuis is voor zo'n konijntje een hele indruk.

Ik bood altijd mijn hand (met vaak wat lekkers ;-)) aan mijn konijn aan. zo heeft hij vertrouwen in mijn hand gekregen, en is hij aan me gewend geraakt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je hem toevallig net daarvoor iets gevoerd? Konijnen zien van dichtbij niet zo scherp, maar kunnen heel goed ruiken. En als je hand naar wortel, brokjes of zo ruikt, dan kunnen ze per ongeluk een hap in je vinger zetten. Vaak hebben ze bij de hap al wel door dat ze een foutje maken, dus is de kracht minder. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Ainariel:

Heb je hem toevallig net daarvoor iets gevoerd? Konijnen zien van dichtbij niet zo scherp, maar kunnen heel goed ruiken. En als je hand naar wortel, brokjes of zo ruikt, dan kunnen ze per ongeluk een hap in je vinger zetten. Vaak hebben ze bij de hap al wel door dat ze een foutje maken, dus is de kracht minder. ;)

Hoi! Nou ja één keer wel, maar de andere paar keren niet. Hij blijft het nu wel doen en het is echt niet hard bijten, maar als ik ook maar een beetje in de buurt kom met mijn hand/vingers wil hij er naartoe rennen om in mijn vingers te knagen haha. Het is niet zo dat hij van me schrikt, ook als ik naast zijn kooi gaat zitten komt hij naar me toe gehuppeld om te snuffelen dus ik weet niet zo goed wat het is... Ik hoop gewoon niet dat hij me ziet als een 'bedreiging' en dat hij daarom bijt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .