Ga naar inhoud

Castratie


Smokey_x

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, morgenochtend wordt mijn Vlaamse reus gecastreerd. Ik vind het best wel eng, want ik ben heel bang dat er iets misgaat. We hebben een hondenbench geregeld, zodat hij na de operatie een paar dagen binnen kan wonen om te herstellen. weten jullie misschien nog iets waar ik rekening mee moet houden en hebben jullie misschien tips? 

Alvast bedankt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik gedaan heb toen mijn 2 voedsters gecastreerd werden, Is handdoeken in de Wctjes, en het hok schoonmaken, meer heb ik niet gedaan, vlak na de operatie aten ze ook weer.

 

Ik ken die gedachten, ik was ook heel bang....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een ram? Dat is een relatief kleine ingreep. Er wordt over het algemeen snel weer gegeten en gedronken. In het begin kan hij nog wat suf zijn van de narcose, maar dat is het vaak ook wel. Als hij normaal buiten zit, kunnen ze ook al snel weer terug naar buiten. Bij een voedster is het ietsje zwaarder, maar ook dat gaat vaak heel snel weer goed. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een ram ja.

Hij is weer terug, alles is goed gegaan :). Alleen hij zit nu binnen in een banch, maar hij kan niet echt zijn plek vinden, misschien komt dat door de warmte hij is namelijk eigenlijk een buitenkonijn. Maar ik weet niet zo goed wat ik daar aan kan doen, want een natte handdoek eroverheen leggen lijkt m'n meder niet zo verstandig aangezien dat bacteriën aantrekt en hij nu dus een wond heeft. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een natte handdoek op je konijn leggen? Nee doe dat maar niet. In principe had je konijn als hij weer eet en goed wakker en levendig is weer buiten gekund in zijn vertrouwde ruimte. Kun je hem anders wat meer loopruimte geven als je hem vannacht toch binnen houdt? Dan zit hij niet zo opgesloten. Zeker een vlaam heeft wel echt wat ruimte nodig. Heb je anders geen kamer waar het raam op een kier kan waar hij kan verblijven? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoelde een natte handdoek over het hok heen. Ik heb hem gister los laten lopen inderdaad en daar knapte hij heel erg van op. We hebben geen andere kamer voor hem, maar volgens mij heeft hij niet meer zo'n last van de warmte. Hij kende deze omgeving al want hij komt wel eens even binnen kijken, dus het was niet opeens een hele vreemde omgeving :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .