Ga naar inhoud

rouwende konijntjes?


mabo

Aanbevolen berichten

Tot afgelopen zaterdagmorgen had ik 3 gezonde konijnen. 1 gecastreerde rammelaar een voedster en een jong van beide omdat ie dus niet gecastreerd was toen we ze kochten.

vrijdagavond ging alles nog goed. lekker door de kamer gehuppeld en gegeten en zaterdagmorgen mannetje ziek. haalde reutelend adem en wilde niet eten Dierenarts bezocht.

antibiotica gekregen en dwangvoer. zij had em vocht toegediend en klaar.  Zou binnen een paar dagen beter moeten zijn.volgende morgen dood in de kooi. :-( Erg veel verdriet in huis.

Netjes begraven maar nu zijn de andere 2 heel erg rustig! ze eten wel en zijn verder gezond. maar kunnen konijnen rouwen? Wie heeft hier ervaring mee.....tis zo zielig.

De dames zijn nu met z'n tweeen en ik wil er eigenlijk geen mannetje meer bijzetten.

 

Mama is bijna 1 jaar en dochter is 6 mnd.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen kunnen heel triestig zijn als hun maatje gestorven is.

Mijn ex-ram en voedster leefden heel gelukkig samen. Opeens lag mijn voedster dood in het hokje waar mijn mijn ram al van bij het begin zijn behoefte deed. Na haar dood heb ik hem nooit meer in dat hokje gezien en had hij onmiddellijk een nieuw plaatsje gekozen. Vroeger zat hij er echter continu in.

Wat jammer dat je konijn gestorven is :(.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst sterkte met het verlies.

Konijnen kunnen zeker rouwen om het verlies van hun maatje. Gelukkig zitten moeder en dochter bij elkaar, en hebben ze enigzins steun aan elkaar, maar het neem niet weg dat ze het mannetje missen. 

Je kan het aankijken of moeder en dochter samen kunnen (zonder een mannetje erbij). twee voedsters samen gaat niet altijd goed, maar er zijn ook gevallen waarbij het wel goed is gegaan. Ik heb zelf ook twee voedsters bij elkaar gehad, en dat ging ontzettend goed. Ik heb hier nu ook een groep met 5 voedsters en 1 ram (moeder met kids), en dat gaat ook goed. Voordeel is in jouw geval wellicht dat ze al bij elkaar zitten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .