Ga naar inhoud

Konijn berijdt me


bunnyluf

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal. Ik heb een paar maanden geleden een konijn gekregen voor Kerst van mijn moeder. Dit was uit een dierenwinkel en niet zo gepland voor mij omdat ik dat eigenlijk niet wilde en juist een koppel wilde. Mijn moeder wist niet dat ik hier mee bezig was en alleen dat ik graag een konijn wilde..

Daar gaat het nu eigenlijk niet om. Want ik ben hartstikke blij met m´n konijn! Hij is hier super op zijn gemak en precies wat ik wilde.. Knuffelig, speels en lekker zacht. Hij komt altijd languit bij me liggen als ik op bed zit en hij heeft altijd zijn oortjes vooruit. En raced ook vaak door mijn kamer heen.

Maar dan nu: hij probeert me te berijden (pas sinds een paar dagen). Dit is echt ongelooflijk irritant. Als ik door mijn kamer loop springt die rondjes om mijn benen en dan wilt hij me berijden. Maar ook als ik gewoon op bed lig te chillen en hij springt op bed, dan raced die rondjes om mijn hoofd heen en daarna bespringt die mijn armen. Maar als ik mijn arm dan losmaak wilt ie me bijten (hij bijt niet door). Ook likt ie me als een malle op mn arme soms en hij gooit zichzelf soms nu ook op z'n zij in m'n armen als ik hem aai. Dan blijft ie daar liggen met z'n staart helemaal omhoog. :') Als ik hem van het bed afzet als die zo bezig is dat die gewoon op de grond kan spelen, springt hij meteen weer bij me terug.

Weet iemand wat ik hieraan moet doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Om na 2 weken al te koppelen na een castratie lijkt mij wel wat kort? Ik reken meestal 4-6 weken na castratie om te koppelen.. Of is deze 'regel' alweer veranderd? :) Een niet gecastreerde ram kan soms best stinken door de hormonen, dit kan dus minder worden als je hem laat castreren.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Judeksa:

Om na 2 weken al te koppelen na een castratie lijkt mij wel wat kort? Ik reken meestal 4-6 weken na castratie om te koppelen.. Of is deze 'regel' alweer veranderd? :) Een niet gecastreerde ram kan soms best stinken door de hormonen, dit kan dus minder worden als je hem laat castreren.. 

Euh, dit is al een vrij oud topic. ;) 

Je kan prima 2 weken na castratie van een ram koppelen, hij is dan niet meer vruchtbaar. Wel blijven de hormonen nog een week of 6 in het lichaam, dus kan hij meer rijden bij de koppeling. Het kan dus allebei; al na 2 weken, of na 4-6 weken zodat de hormonen ook wat minder zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minuten geleden zei Lienappelsien:

Euh, dit is al een vrij oud topic. ;) 

Je kan prima 2 weken na castratie van een ram koppelen, hij is dan niet meer vruchtbaar. Wel blijven de hormonen nog een week of 6 in het lichaam, dus kan hij meer rijden bij de koppeling. Het kan dus allebei; al na 2 weken, of na 4-6 weken zodat de hormonen ook wat minder zijn.

Sorry de datum was me zo snel niet opgevallen, dit topic stond bij mij bovenaan. Ah oké nou ik blijft toch voorzichtig i.v.m. dat mijn dierenarts 4-6 weken aanraad haha :P 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .