Ga naar inhoud

Dierenartskosten


MelissaYM

Aanbevolen berichten

Afgelopen week ben ik met mijn konijn naar de dierenarts geweest voor een oogje wat traande. 
De dierenarts heeft geprobeerd zijn traanbuizen te spoelen maar dit lukte niet. Ik heb een zalfje meegekregen (antibioticum houdend) voor een beschadiging op het oog en ik moet volgende week terug komen en dan gaat ze het nog eens proberen.

Maar nu zit ik het factuur te bekijken en er staat: Spoelen traanbuizen - 20 euro
Het 'spoelen' wat niet lukte duurde nog geen 3 minuten.

Is het normaal dat ik hier nu voor moet betalen? Ik vind het een beetje dubbelop omdat ik volgende week terug moet komen.
Ik zou eerder kosten hebben gerekend voor de spullen maar niet voor die 3 minuten dat ze het geprobeerd heeft.

Ik ben benieuwd wat jullie ervan zeggen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei MelissaYM:

Afgelopen week ben ik met mijn konijn naar de dierenarts geweest voor een oogje wat traande. 
De dierenarts heeft geprobeerd zijn traanbuizen te spoelen maar dit lukte niet. Ik heb een zalfje meegekregen (antibioticum houdend) voor een beschadiging op het oog en ik moet volgende week terug komen en dan gaat ze het nog eens proberen.

Maar nu zit ik het factuur te bekijken en er staat: Spoelen traanbuizen - 20 euro
Het 'spoelen' wat niet lukte duurde nog geen 3 minuten.

Is het normaal dat ik hier nu voor moet betalen? Ik vind het een beetje dubbelop omdat ik volgende week terug moet komen.
Ik zou eerder kosten hebben gerekend voor de spullen maar niet voor die 3 minuten dat ze het geprobeerd heeft.

Ik ben benieuwd wat jullie ervan zeggen :)

Ik moest zelfs voor effe te kijken naar het geslacht €18 betalen.. terwijl er ampet wat gedaan is en ik daarna nog naar een andere dierenarts ben gegaan voor second opinion.. dus zo vreemd is dat niet.. 

Hier is het het consult opzich + medijnen.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het best normaal. Wat mensen vaak niet beseffen is dat dierenartsen eigenlijk helemaal niet zo duur zijn als je het vergelijkt met een vergelijkbare medische behandeling bij een mens. Dierenartsen doen al best wel heel veel gratis. Telefonisch consult en nacontroles zijn bijna altijd gratis en er zijn ook dierenartsen die bijvoorbeeld geen consult kosten rekenen als iemand voor de zoveelste keer langs komt. Dat komt in de humane geneeskunde eigenlijk niet voor. Je hebt het alleen niet echt door omdat je je eigen behandeling en consult natuurlijk niet zo hoeft af te rekenen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben van de week met Pluis naar de dierenarts geweest en was voor 20 euro klaar, en moest donderdag voor controle en het was gratis.

En ik denk dat ik maar 20 euro moest betalen omdat ik de medicijnen nog had van de vorige keer en dwangvoer heb ik ook nog zat.

En bij mijn dierenarts doen ze inderdaad veel dingen gratis ( kleine dingetjes)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .