Ga naar inhoud

Vuile vacht door snot, wat doen?


Kimberly89

Aanbevolen berichten

Hallo

Kira heeft last van snot en te lange tanden, ik was naar de DA gegaan om de tanden te laten afvijlen maar zei wil haar niet verdoven vanwege het snot. Omdat haar tanden te lang zijn om te kunnen eten krijgt ze nu dwangvoeding. 

Als ze beter is mag ze volgende week verdoofd worden zodat de tandjes gevijld kunnen worden en ze terug kan eten.

Het probleem is dat de vacht rond haar snoet en op haar borst telkens nat is en aan elkaar kleeft, er zijn ook plukken haar weg, de DA zei dat het waarschijnlijk door het snot en de kwijl kwam. Maar wat kan ik hieraan doen om het schoon te krijgen zodat ze fit genoeg is om verdooft te mogen worden? De wonde wordt al dagelijks ontsmet en ik doen er honingzalf op. Heeft iemand nog tips hierover?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, de oorzaak eerst bij de bron aanpakken. De snot moet behandeld worden en kan daarbij heel hardnekkig zijn, waardoor de 1e ab-kuur misschien niet aanslaat & je een andere variant nodig hebt. Het is vaak even zoeken naar de juiste is mijn ervaring. Maar daarom belangrijk dat je het laat behandelen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ze wordt behandeld, oogzalf en 2 soorten siroop. Mijn ander konijn krijgt ook de oogzalf en 1 van de siroop soorten, maar volgens de DA heeft hij enkel een verkoudheid.

Maar haar vacht op de pootjes en borst is telkens erg nat en als ik haar daar vast heb irriteert het zelf mijn huid. Haar huis daar is nu tamelijk rood (doe er ontsmettingsmiddel en zalf op) en haar vacht plakt er door en het is vooral dat dat ik weg wil krijgen zodat het niet erger wordt telkens ze aan haar oogjes en oren wrijft om te wassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van hetgeen ze beiden krijgen heb ik geen naam, da heeft de hoeveelheid voor een week in een ander potje gegoten. Voor het snot heb ik ook nog Meloxoral gekregen.

Een stukje van de tanden zijn afgeknipt, maar ze lopen door tot boven en onder en ze denkt dat Kira te gestrest zal zijn door het motortje, maar als ze volgende week niet beter is zal ik vragen om het toch eens zonder verdoving te proberen zodat ze in elk geval al kan eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .