Ga naar inhoud

hooi,hooi en nog eens hooi.


playboy&muppet

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen.

 

Misschien een vreemde titel maar ik hoop dat jullie kunnen helpen.

Mijn verhaal staat ook al op een fb over konijnen maar heb toch nog even ergens hulp bij nodig.

 

Mijn konijn eet denk ik nu al 2 dagen slecht hooi, normaal eet hij 2 van die ballen leeg. Nu eet hij amper een halve bal leeg.

Hij krijgt smulhooi bij een dierenwinkel vandaan dit eet hij altijd zo op. Ik dacht in eerst instantie dat het kwam dat het hooi te dicht bij de verwarming stond en dus snel was uitgedroogd. Maar ik heb nu vers (er) hooi er in gedaan en nog wil hij er niet veel van eten.

Hij eet gewoon zijn biks(heb ik al geminderd), wilgentak, knaag stick en zijn groente en fruit. Hierdoor denk ik dus dat hij ook geen last heeft van zijn tanden/kiezen. 

Nu ben ik zelfs vrij aan het stressen omdat hij dus niet goed hooi eet terwijl hij dit wel altijd heeft gedaan. Hij heeft ook tevens snel gas.

Kruidenhooi hoef ik niet te proberen want dat eet hij niet het enige wat hij goed at was dus dat smulhooi.

Nat sproeien van het hooi werkt overigens ook niet.

Helaas heb ik op moment totaal geen groot budget om zo even snel naar de dierenarts te gaan.

Baal gewoon zo van deze situatie.

 

Hoop dat iemand mij kan helpen

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor groenten en fruit krijgt hij? Bepaalde groenten veroorzaken sneller gas. Iedere dag fruit en een knaagstick, ik weet niet of dit dagelijk is, maar dan kan ik me ergens voorstellen dat hij zijn hooi laat staan. 

Ik zou je wel aanraden een apart potje of iets te maken voor medische kosten  want als je konijn ziek wordt zul je toch naar een dierenarts moeten. Gas bijvoorbeeld kan dodelijk aflopen als er niet op tijd gehandeld wordt en dieren kunnen natuurlijk vanalles krijgen dus het is wel goed daar rekening mee te houden. Medische zorg mag je ze niet ontzeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry heb even een paar dingen verkeerd verwoord!

Het wisselt wat hij krijgt qua groente en fruit. Witlof, wortel, appel, peer. Aardbeien en peterselie, andijvie dus eigenlijk heel wisselend. Dit is nog niet eens alles.  Ligt eraan wat we in huis hebben.

 

Hij krijgt zeker niet iedere dag een knaag stick!  Weet hoe slecht het is. Hooguit 1x per maand. Had hem die gegeven omdat die best stevig zijn en als hij last van zijn tanden of kiezen zou hebben zou die dat niet kunnen eten lijkt mij.

Hij krijgt ook met grote regelmaat een wilgentak ook vanwege de tanden.

 

Ik zou graag een potje opbouwen maar ben mijn werk kwijtgeraakt en vind helaas maar geen nieuw baantje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou hooi van de boer kunnen proberen, dit vinden de meeste konijnen erg lekker en het is veel goedkoper dan vd winkel.

Mocht je konijn nou een keer echt naar de dierenarts moeten en je hebt geen geld kun je daar vaak met een dierenarts wel over praten om de rekening wat later of in delen te betalen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede morgen,

Vannacht heeft hij een halve hooibal leeg gegeten. Dat is al meer dan de afgelopen dagen.

Hij is heel vrolijk en maakt binkies en is lekker aan het spelen, drinkt goed en maakte zelfs een bunnyflop. Hij keutelt trouwens ook gewoon.

Vandaag krijgt hij even geen snoepjes en wat minder groente en fruit in de hoop dat hij zo meer hooi eet.

Als dit niet het geval is ga ik morgen langs de dierenarts voor een gezondheidscheck en even alles te laten nakijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .