Ga naar inhoud

Myxomathose enting


BillyDotje

Aanbevolen berichten

Hoi

Even een vraagje. Vorig jaar heb ik mijn oudste konijn laten enten en dit aar de jongste. Nu krijg ik de oproep voor de herhaling.

Enten jullie ze altijd, of niet?

Het verschil bij dierenartsen ook zo groot qua prijs... bij mijn eigen dierenarts kost het €45, 00. Maar bij een andere kost het maar de helft hoorde ik.

Wat is jullie ervaring?

Thanks alvast

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na een jaar beschermt de vaccinatie niet meer zo goed, dus kun je beter opnieuw laten enten. Die van mij gaan ook ieder jaar

De prijzen kunnen inderdaad nogal verschillen, dat komt door de kosten van het consult dat je erbij krijgt. De ene dierenarts rekent meer kosten voor een consult dan de andere. 45 euro vind ik eigenlijk wel heel veel voor een vaccinatie+consult. De meeste prijzen liggen ongeveer tussen de 25 en de 35 euro. 

Vaak rekenen dierenartsen ook minder als je met meerdere dieren tegelijk komt. Dus misschien kun je volgend jaar je konijnen tegelijk laten enten ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ze ook nu allebei laten enten, dan gaat het voortaan gelijk op. Scheelt weer als je korting krijgt bij meerdere dieren en je hoeft ook niet steeds 2x per jaar naar de dierenarts. Zo kun je voortaan altijd in december gaan. 

Het is wel belangrijk om de inenting jaarlijks te herhalen, ik denk dat het overgrote deel op het forum hier dat wel doet inderdaad. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .