Ga naar inhoud

vervanger ss


Dipsy

Aanbevolen berichten

Mijn konijnen halen hun neus tegenwoordig op voor ss. Nu had mijn man een zakje versele laga crispy pallets gekocht maar ik wil graag weten of dat goed voer is. Foto met samenstelling toegevoegd

Ook zei een vriendin van me dat versele laga cuni nature goed voer is maar wat ik zie is dit gemengd?

Verder denk ik zelf aan hope farm super trio.

anyway ik wil graag meningen weten.

ze eten goed hooi, groente en kruiden

20151129_180514.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Country's best

Ruw eiwit 15% | Ruw vet 3% | Ruwe as 8% | Ruwe celstof 15% | Calcium 1,2% | Fosfor 0,64% | Natrium 0,25%

HFST

Ruw eiwit 13,5 % Ruw vet 3 % Ruwe celstof 17,2 % Ruwe as 9,6 % Natrium 0,16 % Calcium 0,75%

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo ver heb ik me er niet in verdiept. Ik vind het calciumgehalte wel iets te hoog, en de hoeveelheid ruwe vezels is in HFST ook hoger dan in country's best.

Als de jouwe het er goed op doen is dat natuurlijk fijn, maar het is niet de goedkope versie van HFST en SS. Volgens mij even duur en toch wel iets minder goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een hoog calcium gehalte kan wel een probleem worden. 1,2% is het dubbele gehalte van wat er bijvoorbeeld in SS zit (0,6%). 

 

http://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen-voeding/post/voedingsbehoefte-van-een-konijn/

hier een hele lijst. De richtlijn voor bijv. calcium is 0,4 ... Geen enkel voer is zo laag maar dan kun je nagaan dat 1,2% toch wel erg veel is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen halen nu ook hun neus op voor dat andere voer, dus heb ze gewoon alsof ik gek was weer ss gegeven en nu vallen ze weer aan.

dus gewoon ss blijven geven hahaha

@SuzanneKnuffel Ik bestel ss altijd op internet, net waar het op dat moment het goedkoopst is, heb vandaag weer binnen gekregen 10 kg voor 29 euro en nog gratis verzonden ook, wordt aan de deur afgeleverd. Idealer kan niet. Bij de dierenwinkel is het in verhouding idd vele malen duurder

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

haha dat is hier dus net zo. Die HFST proberen ze hier nog niet eens, ze snuffelen eraan en dan is het "ja, dag. Eet maar lekker zelf op, hoef ik niet." SS blijft hier ook favoriet en het is gewoon prima voer. Die combi is voor mij een prima compensatie voor de prijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei Dipsy:

Mijn konijnen halen nu ook hun neus op voor dat andere voer, dus heb ze gewoon alsof ik gek was weer ss gegeven en nu vallen ze weer aan.

dus gewoon ss blijven geven hahaha

@SuzanneKnuffel Ik bestel ss altijd op internet, net waar het op dat moment het goedkoopst is, heb vandaag weer binnen gekregen 10 kg voor 29 euro en nog gratis verzonden ook, wordt aan de deur afgeleverd. Idealer kan niet. Bij de dierenwinkel is het in verhouding idd vele malen duurder

Ja maar 10kg... ik heb maar 2 konijntjes hé.. kan ik een eeuwigheid mee doen dan.. ik wil liever een kleinere verpakking, maar kan inderdaad wel 's rond gaan neuzen online voor een kleinere goedkopere verpakking

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .