Ga naar inhoud

Belangerijk het gewicht konijn en hoeveel heid bix!!!


bunny ranch chanty

Aanbevolen berichten

Ja met z´n groot nest heb je eerder kans op onder voeding.Maar ik zou inderdaad het wortel maar op een schijfje houden.En ander groen er bij aanbieden zoals witlof.andijvi,ruccola,peterseli.Van al die groenten kun je mengen.van elk soort een of 2 blaadjes per dag.En hoeveel gram bix eet ie per dag.En de erwten werken ook supper.Jij bent nu nog optijd om te zorgen dat je konijn op gewicht gaat komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zolang het jonge konijnen betreft kun je ze gewoon op onbeperkt voer zetten.met 6 maanden kun je ze wegen dan komt er niet veel meer in gewicht bij.zijn ze dan byvoorbeeld 1700 gram er komt nog iets bij dan.hou je het op 2 kilo dus 60 gram bix per konijn per dag.Dat kun je weer verdelen als je wil naast hooi en groen natuurlijk.Het gevaar van 2 konijnen in een hok is dat het ene konijn meer gaat eten dan de ander.Waardoor er een te zwaar kan worden en de ander te licht.Het blijft toch schipperen met meer dan een konijn.Mijn bejaarden zitten buiten in een groep va 5 nhd voedsters en een lionheadlopgecastreerde man.Ze krijgen dus 6 keer 50 gram bix.Ik ben het zo al een jaar aan het testen eigelijk.Daarnaast zeer ruim hooi en wilgen takken en wortel schijfjes.Nu een jaar later is er geen een te dik of te dun.Een van de voedsters is laatst nog naar de keuring geweest en heeft het bewezen met een dikke 1 e zg.Zonder wam.Dat konijnen wel degelijk in een groep gezond kunnen leven.Mits je er zelf goed op let wat ze mogen eten.En dat ze niet te dik worden.Wat hun leeftijd weer verlengt.Konijnen reageren altijd vrolijk als ze eten krijgen.Maar te veel is ook voor hun niet goed.ivm over gewicht.dus geef ze liever dan meer hooi.En voel je konijn of ie lekker in zijn vel zit.Ik heb een nadeel onder vonden van mijn dieren in een groep een keer raden gele voetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .