Ga naar inhoud

Spoed vragen konijn fanta eet niet goed!


Djohn

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen, sinds gisteren avond heb ik een nieuw konijn ze heet fanta (uit het asiel moet nog een nieuwe naam bedenken)

Maar goed hier gaat het niet om!

( later komt wel leuke foto's en verhalen)

Ze is super snel gekoppeld aan spider niet om elkaar heen draaien ofzo was meteen al heel lief! (Ging nog sneller als toen met spider en star!)

Ze zaten een paar uur samen in een vervoerbox omdat we ook nog moesten eten enzo dat ging goed. Der hok zit nu met 4 volle stro emmers boven en onder

Eenmaal thuis at ze haar ss en hfst ( spider heeft hfst ik.moest daar zo 10 euro zak kopen voor haar)

Ze dronk ook gewoon.

Vandaag begon al apart zag haar stukken liggen vele leken op haar vacht (denk en hoop de rui omdat zei en spider binnen zaten)

Later in de avond zag ik der nog een klein beetje wortel eten maar verder ook niets geen hooi of stro....

Tja later gaf ik dus de portie hfst aan spider en Fanta in een voerbal... gisteren rende ze achteraan. Vandaag blijft ze in een hoekje zitten. .

Verde loopt ook wel rond af en toe.... ze ligt af en toe in der hoekje Languit moet ik me zorgen maken? Ik zag der nog niet hooi of stro eten.. Op fantas hok stond 30 gram SS.. ik weet niet of dat per dag is... of gewoon per voerenbeurt (ik bel ze morgen even...bij dieren beschermjng opvangcentrum Eindhoven)

Daarna nog voor haar hfst en ss geplaast... Helaas ze at niets... toen ik keek 45:min ik kan der verder helaas niet meer inspecteren I. V.m slaap omdat ik al om 06:00 moet wakker worden

Wat moet ik doen??? Ze zitten buiten dus jâ. ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik verplaats het even naar het onderdeel 'gezondheid'. Overigens is niet eten voor een konijn en apathisch zitten nooit goed en reden te over om een dierenarts op te zoeken. Aan de andere kant: Je hebt haar pas net. Voor hetzelfde geld is ze gewoon eventjes de weg kwijt en moet ze wennen aan alles wat op haar af komt. Zolang er iets naar binnen gaat en er ook weer uitkomt, kun je haar beter eventjes de tijd gunnen. Als ze echt vrijwel niets meer eet, kan ze best door de stress wat lichte gas ontwikkelen. En dat betekent toch dierenarts..

Link naar reactie
Delen op andere sites

@deeskuh88

Ja ze zat inderdaad een beetje apathisch op een plek uit gerekt of zittend maar ze liep gelukkig nog wel naar het hok,

Ze at wel een beetje wortel en volgens mij keutelde zij ook.

Das zo als ze vandaag niets at moest mijn partner met haar naar de da.

Maar ze at! SS en hfst een klein beetje. Wellicht eet ze inderdaad maar 30 gram op een dag.... Qua biks. Verder moet ik opletten dat ze de kans krijgt. Dikzak spider

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de beschrijving staat dat Fanta heel snel van slag is en niet goed tegen drukte kan en daarom ook niet bij drukke kinderen mag en dergelijke. Verhuizen is voor zo'n introvert nerveus konijntje een heel iets. Ze kan er best buikpijn aan overhouden.


 


Ik zou eerst zorgen dat ze goed hooi en brokjes eet voordat je gaat denken aan allerlei extra's zoals groenten, fruit en snoepjes. Misschien tijdelijk investeren in kruidenhooi (met een smaakje) om haar te stimuleren toch te eten. Het kan best dat Spider, doordat Fanta nerveus was op de nieuwe locatie, geprobeerd heeft te rijden en de overhand te krijgen. Konijnen hebben ook de neiging elkaar "op de kop" te geven als ze een té nerveuze vibe afgeven (als Meiyo bijvoorbeeld een paniekaanval heeft over niets springt Makoto nog wel eens op dr of hapt in d'r kont of flank). Dus het kan best dat er plukken haar uitgetrokken zijn; zolang Fanta geen wondjes heeft is er weinig aan de hand. 


 


Ik weet niet of Fanta 3 kilo weegt, maar 30 gram ss klinkt als heel veel voor een konijntje dat er zo klein uitziet... M&M krijgen samen 40 gram Beaphar Nature per dag, zoiets? Voor de rest mogen ze hun "honger" stillen met hooi. Biks is nu eenmaal een aanvulling voor deficiënties in de samenstelling van het hooi ;) Niet een hoofd-voer. 


 


Verder zou ik haar van een afstandje blijven observeren (aangezien ze omschreven wordt als nerveus). Uitdrukken van de rug (buik tegen de grond drukken) en dan weer opstaan en toch weer gaan liggen en weer opstaan duidt meestal op buikpijn. Stil in een hoekje zitten is ook niet goed. Maar het opstaan en gaan liggen (zonder uitdrukken van de rug) kan ook pure zenuwen zijn, net als dat introverte konijntjes meer tijd nodig hebben om in beweging te komen en te gaan ontdekken dan extroverte konijntjes. In het eerste geval: DA! In het tweede geval: Geef haar tijd.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .