Ga naar inhoud

Amber alleen, kleine keutels en rare tic


Domino

Aanbevolen berichten

Zoals een aantal weten is deze week Banjer overleden. Daarbij is Amber alleen achter gebleven. Maar nu vallen mij een paar dingen op, ze eet nog wel en normaal was ze altijd een goede hooi eter, maar nu eet ze er wel van, maar niet genoeg naar mijn idee. Haar keutels zijn best wel klein. Wel goed van structuur voor zo ver ik kan zien.


 


Wat mij ook opvalt is dat ze een soort rare tic heeft. Als ze rondloopt stopt ze ineens en gaat aan haar voorpootje likken, ook de onderkant. Dit heeft ze in het begin ook wel gedaan maar is in de loop der tijd over gegaan. Maar nu dus weer volledig terug. Ik denk dat dat van de onzekerheid ofzo is? Want toen ze samen met Banjer was, was er niks aan de hand. Ook valt ze me makkelijker aan nu, ze slaat dan met haar voorpoten naar me. Niet constant maar zo nu en dan doet ze dat wel, terwijl ik haar op het andere moment wel gewoon kan aaien. 


 


Maar hoe ik kan ik haar nu weer voldoende hooi laten eten? Ze trok altijd de hooiruif helemaal leeg maar die laat ze nu bijna ongemoeid en eet alleen het hooi wat in de bak ligt op. 


 


 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat dat vanzelf wel weer goed komt als er weer een konijn bij komt. Eten is gewoon een sociaal gebeuren bij konijnen. (Of beter gezegd: alles is eigenlijk een sociaal gebeuren, dus ook eten). Ik zie altijd wel dat een konijn alleen maar matig hooi eet. En dan krijg je vast ook kleinere keutels. Misschien maar even verwennen met lekker veel groen.

Ik denk dat het verder allemaal vrij vaak voorkomt bij een konijn wat het maatje kwijt is om niet goed te eten, schrikkerig en sacherijnig te zijn en gefrustreerd uit de hoek kan komen. Trekt vast wel weer bij als ze weer niet meer alleen is :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze krijgt ook zeker een nieuw vriendje. Ik heb er flink over gepiekerd deze week maar koppelen met een koppel van buiten zie ik niet zitten, dan krijg ik een drietal wat vaak niet lekker loopt plus dat mijn buitenkonijnen enorm lief zijn, maar de ene heeft een pesthekel aan binnen zitten, de ander gooit de inhoud van zijn wc door de hele ren waar hij dan daarna erg trots op is. En de ander denk ik dat die samen met zijn partner echt geen 3e toestaan. 


Dus Amber krijgt een eigen vriendje waarvan ik hoop dat ze net zo klef gaat worden als met Banjer, die lagen altijd tegen elkaar aan als ze elkaar niet aan het poetsen waren. 


 


Ik heb vanmiddag maar van dat kruidenhooi gekocht in de hoop dat ze daar wat beter van eet. 


Ze viel mijn man net echt zowat aan toen hij met zijn hand in de buurt kwam, en hij wilde haar alleen maar wat lekkers geven maar dat mistte ze in haar mopperbui. Het is echt een heel verschil met toen ze nog samen was. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ze wel weer normaal gaat reageren over een tijdje, ze moet wennen dat ze ineens alleen is. Maar een vriendje is natuurlijk het leukste voor haar. En waarschijnlijk gaan ze elkaar super leuk vinden, als het al niet meteen liefde op het eerste gezicht is, dan groeit dat wel :)

Dat voorpootje heb ik geen idee van. Maar mocht ze wat kaal worden, groeit dat wel bij! Zou me er niet te druk om maken. Toen ze dat in het begin had, is het ook goed gekomen!

Nieuwe hooi wel een succes?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja de keutels zijn weer wat groter gelukkig, dus dan krijgt ze maar even luxe hooi ;) Verder wordt het grommen en met de poten slaan ook iets minder, ik benader haar heel rustig en laat haar eerst mijn hand ruiken zodat ze weet dat ik het ben. Maar we gaan binnenkort daten dus ik hoop echt dat ze een vriendje vind waarmee ze net zo klef kan doen als dat ze met Banjer deed. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .