Ga naar inhoud

Vitamine B injecties


Sonja1990

Aanbevolen berichten

Ik vroeg mij af wat Vitamine B injecties nu eigenlijk in het lichaam doen. 


Ik lees alleen dat ze heel pijnlijk zijn. Ik vraag me af of de injectie op zich pijnlijk is (vloeistof is net zo vloeibaar als water) of dat het de effecten zijn van de injectie die pijnlijk zijn?


Ik zie lichamelijk veel verandering, veel strekken van het lijf, ze klimt bijna uit haar bak omhoog. 


 


Is dit de reactie op vitamine B die de injecties pijnlijk maken of hoort dit er niet bij? 


Ik vind het onzin om hier de dierenarts over te bellen. Daarnaast heeft mijn dierenarts geen dienst dit weekend. 


 


Hoop dat iemand er ervaring mee heeft en mij kan vertellen wat het spul nou eigenlijk doet in het lijf van het konijn. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie nu dat de zin over de dierenarts bellen er een beetje onhandig staat. 


 


Ik bedoel meer dat ik niet het idee heb dat ze vergaat van de pijn ofzo. Maar dat het lijkt of haar spieren samentrekkingen maken die ze eerder niet had. Ik weet niet of de (dienstdoende) dierenarts hier iets aan zou kunnen doen. 


De dierenarts naast mijn eigen dierenarts is er eentje waar ik liever niet naartoe ga aangezien ik het niet eens ben met zijn manier van werken


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf wel vitamine B12 injecties gehad en dat is zeker geen lekker gevoel. En ik weet dat waardoor het komt en wat het is. Een konijn kan je dat niet uitleggen natuurlijk. Daarbij moet het in de spier (bij de mens in elk geval) wat gewoon niet fijn is. In de spier is er weinig ruimte om weg te vloeien dus je krijgt een grote plek vol druk. (abces idee zeg maar, qua spanning) 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Vitamine B is nodig voor de zenuwen. Door E Cuniculi ontstaan er ontstekingen op de zenuwen die de zenuwen kunnen beschadigen. Het idee is volgens mij dat er door vitamine B bij te geven de zenuwen weer beter kunnen herstellen. Echter kan het ook zijn dat de ontstekingen al lang over zijn, maar dat de zenuwen zodanig beschadigd zijn dat ze nooit meer kunnen herstellen, vitamine B of niet. Dus dan hou je altijd de symptomen. Het herstel van zenuwen duurt erg lang, een half jaar tot een jaar. Dus dan weet je pas of er permanente zenuwschade is ontstaan, mocht het konijn over bijvoorbeeld anderhalf jaar nog zo zijn. Kortom het is meer ter ondersteuning volgens mij om het lichaam in ieder geval de mogelijkheid te bieden te herstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vitamine B is nodig voor de zenuwen. Door E Cuniculi ontstaan er ontstekingen op de zenuwen die de zenuwen kunnen beschadigen. Het idee is volgens mij dat er door vitamine B bij te geven de zenuwen weer beter kunnen herstellen. Echter kan het ook zijn dat de ontstekingen al lang over zijn, maar dat de zenuwen zodanig beschadigd zijn dat ze nooit meer kunnen herstellen, vitamine B of niet. Dus dan hou je altijd de symptomen. Het herstel van zenuwen duurt erg lang, een half jaar tot een jaar. Dus dan weet je pas of er permanente zenuwschade is ontstaan, mocht het konijn over bijvoorbeeld anderhalf jaar nog zo zijn. Kortom het is meer ter ondersteuning volgens mij om het lichaam in ieder geval de mogelijkheid te bieden te herstellen.

 

Jeetje... dan is het dus lang wachten om dat na te kunnen gaan. :( 

Ik dacht dat het meer voor de spieren was en de deksamethason (sorry mijn iks is kapot :P ) voor het centrale zenuwstelsel? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dexamethason doet iets anders, die onderdrukt de ontstekingen en vermindert zwellingen waardoor schade aan de zenuwen voorkomen kan worden en er dus al geen uitval plaatsvindt in de eerste plaats. Het zijn de ontstekingen waardoor de zenuwen kapot kunnen gaan. Als je dus zorgt dat er geen of iig veel minder ontstekingen zijn en de druk in het hoofd afneemt spaart dat de zenuwen. Dexamethason is dus ter voorkoming van schade en de symptomen en vitamine B ter genezing.

Misschien is vitamine B ook wel voor de spieren maar dan wist ik dat niet. Ik ben niet bekend met die werking van vitamine B in ieder geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dexamethason doet iets anders, die onderdrukt de ontstekingen en vermindert zwellingen waardoor schade aan de zenuwen voorkomen kan worden en er dus al geen uitval plaatsvindt in de eerste plaats. Het zijn de ontstekingen waardoor de zenuwen kapot kunnen gaan. Als je dus zorgt dat er geen of iig veel minder ontstekingen zijn en de druk in het hoofd afneemt spaart dat de zenuwen. Dexamethason is dus ter voorkoming van schade en de symptomen en vitamine B ter genezing.

Misschien is vitamine B ook wel voor de spieren maar dan wist ik dat niet. Ik ben niet bekend met die werking van vitamine B in ieder geval.

Ik kan er ook heel weinig over vinden op internet helaas. 

Bij wilhelminapark lees ik dan alleen dat ze pijnlijk zijn. Maar niet wat er dan pijnlijk is en hoe zich dat uit. Wss omdat hun de konijnen opnemen die deze injecties krijgen.

Ik ben niet zo'n voorstander van vervoeren omdat ik bang ben dat we dan weer terug bij af zijn, dus ik krijg het allemaal gewoon mee naar huis. 

Heb al 2 weken geen dierenarts gezien maar wel een hoop nieuwe medicijnen gekregen, zelfs medicatie waarvan ze nog nooit hadden gehoord bij EC :P 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .