Ga naar inhoud

Tara kauwt op niets


Ilonaa1

Aanbevolen berichten

Mijn konijn Tara heeft al eventjes dat ze kauwt maar er niets in haar mond zit. Het lijkt op malen, alsof ze daarmee haar kiezen slijt.

Ze eet,drinkt en keutelt wel gewoon goed. Ze is een altijd al een rustig konijn geweest voor zover ik weet(december 2014 uit de opvang). Maar ik zie geen gedragsveranderingen, s ochtends is ze juist tegenwoordig actiever als ik met brokjes kom.

Maak ik me te veel zorgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan het ook knarsetanden zijn? Dat doen ze om twee redenen: Of ze heeft pijn, wat ik niet denk omdat je aangeeft dat ze verder gewoon eet, of ze voelt zich fijn. Als je ze aait of ze wassen elkaar, dan doen ze dat uit genot.

Dan zou je ook nog kunnen denken dat ze wat last heeft van haar gebit, je zou het in de gaten kunnen houden en eventueel laten controleren bij de DA als ze slechter gaat eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb voor de zekerheid ook even met de dierenarts gebeld; die zeggen inderdaad hetzelfde. Als ze goed eet en keutelt dan is er niets aan de hand. Maar als een van de 2 dingen gaat veranderen dan moet ik langskomen. Waarschijnlijk vindt ze het gewoon fijn om te doen

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .