Ga naar inhoud

Voer bewaren


Gast

Aanbevolen berichten

Oké, ik heb nu 1.5 kilo zak van Beaphar, dus ik zie het vrijdag wel hoe ze het er op doen hahahaha.

Maar ik kan bij de Beaphar nergens vinden hoeveel gram per kg lichaamsgewicht???

Normaal hou je ongeveer 25 gram per kilo lichaamsgewicht aan.Het komt niet op een gram aan dus onze konijnen die ongeveer 1750 gram wegen krijgen 40-maximaal 50 gram per konijn/per dag.Soms als ik zie dat ze minder hooi eten dan verminder ik de biks om zo het hooi eten een beetje aan te sporen,en dat lukt dan meestal wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pas op dat je in het begin niet van alles direct teveel geeft.Ik weet natuurlijk niet wat ze gewend zijn aan voer bij de opvang,maar konijnen hebben een zwak darmgestel en kunnen snel van slag zijn als ze teveel vreemd voedsel krijgen.Groente en fruit moet je ook langzaam opbouwen om diarree te voorkomen.In het begin kun je het beste steeds een klein beetje voeren bv een half blaadje witlof een klein stukje andijvie etc.Als het allemaal goed gaat kun je de hoeveelheid verhogen.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor Andijvie, witlof en wortel met loof krijgen ze op de opvang nu! En uiteraard ga ik de wilgentakken langzaam opbouwen. Ik wil niet dat ze ziek worden natuurlijk ;)

Nou dat is geweldig dat scheelt weer met uittesten.:) Ik zou zelf de wilgentakken echt met mate geven,af en toe eens voor de lekker maar niet dagelijks.Er staat hier ergens op BB ook een lijst met de groentes die ze allemaal mogen hebben,misschien vind je dat ook intressant om te lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat ga ik lezen en uitprinten ;)


Ik woon straks alleen dus zoveel geld heb ik niet uit te geven (wel genoeg voor mijn 2 monsters hoor)


Dus zal ik zaterdags met mijn moeder mee gaan en stiekem dingen in de mand gooien hihihi


Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen heb ik eindelijk! Wat geweldig om ze samen te zien ☺. Maar de Beaphar valt niet echt in de smaak, dus morgen maar Hope Farms kopen.

Maar vraagje: Daisy weegt 1.62 kilo, wat mag ze dan hebben aan voer per dag? En Pluisje weegt: 2.30 kilo, wat mag zij dan precies hebben???

Pluisje is me toch een ondeugd geweldig!! Hahaha. Lig al helemaal in een deuk van ze alle 2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 gram per kg lichaamsgewicht. Maar ik zou eerder op het oog voeren. Met die hoeveelheden beginnen, als ze te dik worden, minder geven. Worden ze mager, wat bij geven. Ik geef nu 20 gram per 2. Hoeveel kregen ze in de opvang?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen heb ik eindelijk! Wat geweldig om ze samen te zien ☺. Maar de Beaphar valt niet echt in de smaak, dus morgen maar Hope Farms kopen.

Maar vraagje: Daisy weegt 1.62 kilo, wat mag ze dan hebben aan voer per dag? En Pluisje weegt: 2.30 kilo, wat mag zij dan precies hebben???

Pluisje is me toch een ondeugd geweldig!! Hahaha. Lig al helemaal in een deuk van ze alle 2.

Leuk en gefeliciteerd!Als je nu morgen op pad gaat voor ander voer neem dan eerst de allerkleinste verpakking die ze verkopen want als ze dat ook niet graag eten dan is het zonde.Ik zou voor de 2 samen 100 gram oer dag voeren(50 's morgens en 50 's avonds)en vooral veel hooi voeren.Maar heerlijk voor je dat het eindelijk Vrijdag was en je ze kon ophalen,ik hoop dat je heel veel plezier aan ze zult beleven. :) Oh ja ben ik toch wel benieuwd hoe je ze vervoerd hebt?Ik bedoel in welk reismandje ze pasten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze in die rode gedaan omdat die aan de bovenkant open kan, en dat was ook maar goed ook, want Daisy wilde niet hahaha. Dus die hebben we er via de bovenkant in gedaan. Ik heb die van Hope Farms al, die meng ik dan tot die van Beaphar op is en dan stap ik volledig over op Hope farms. En die van Hope Farms vinden ze heerlijk, ze staan er al als ik met dat zakje van 1 kilo loop. Hahahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat moet ik nog even veranderen, hahahahaha. Deze is het inderdaad niet meer. Zal straks foto plaatsen van hen bij mij in huis ☺☺☺.

Wellicht passen ze wel in die blauwe, maar die gebruik ik nu als schuilhuisje, en misschien 1tje als zandbak straks in mijn eigen huisje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .