Ga naar inhoud

Hitte en trillen


samsom146

Aanbevolen berichten

Hoihoi,

Deze week lopen de temperaturen in Nederland weer hoog op. Dit is natuurlijk niet goed voor een konijntje. Mijn Yoppie ligt nu in zijn hok (buiten) , dat in de schaduw van de parasol staat. Er ligt een plastic fles met bevroren water en een theedoek erom heen in het hok, hij ligt er alleen niet echt helemaal tegenaan, alleen met zijn kontje :) . Weten jullie hoe ik het koeler kan maken? Ook trilde Yoppie best hevig net. Nu valt hij bijna in slaap, ligt er relaxed bij maar heeft nog steeds wel een snelle ademhaling. Misschien is het wat vermindert doordat hij nu beter tegen de fles aanligt. Ook heb ik gelezen dat ze sneller ademhalen als ze slapen. Is dit waar of is er een hitteslag op komst voor mijn konijn? Ik maak me best zorgen. Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn nijnen zitten binnen en eentje trilde soms ook. Een bevroren waterfles hielp al veel. Hier liggen ze ook enkel met hun kontjes ertegenaan. Grappig toch :)


Ik spuit mijn konijntjes af en toe eens een beetje nat met de plantenspuit (op de vernevelstand uiteraard). Die frisse waternevel lijken ze wel leuk te vinden. Verder heb ik ook 2 miniventilatortjes in hun buurt gezet om de lucht wat af te koelen zonder dat de lucht echt op de konijnen waait. Ik heb namelijk al vaal gelezen dat tocht slecht voor ze is. Ook maak ik soms hun oortjes een beetje nat.


Drinkt Yoppie nog goed? Want Flopsy heeft hier duidelijk geen zin om te drinken. Ook water via een spuitje in zijn bek vond ie maar niks. Ik heb toen aan zijn water een heel klein beetje vers ananassap toegevoegd en toen ging het al wat vlotter naar binnen. Ik geef de nijntjes elk uur ook een klein beetje witloof of selder. Daar zit lekker veel water in en bovendien stelt het me gerust wanneer ik zie dat ze nog willen eten. Dan weet ik zeker dat ze niet ziek zijn van al die hitte.


 


Sorry voor de lange uitleg. Ik hoop dat ik een beetje heb kunnen helpen.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .