Ga naar inhoud

hersenbloeding oid. ??


Bica

Aanbevolen berichten

Ik heb een vraagje .. misschien dat er iemand hier een antwoord weet ...

Toen ik gisteren de konijnen ging eten geven viel me op dat mijn oudste

franse dame buiten blijf zitten terwijl ze normaal behoorlijk snel naar binnen schiet en met haar kop in de bak duikt ...

Mijn eerste gedachte was .. ff in de gaten houden ...

Heb haar een wortel voorgehouden en daar begon ze lekker van te eten ...

maakte me dus niet zo veel zorgen ... zal gewoon geen zin gehad hebben om naar binnen te gaan dacht ik dus ...

Nu zijn we hier aan het verbouwen en de aannemer heeft een heleboel spullen staan waardoor ik de ren niet zo goed meer kan zien ...

normaal ligt Mies altijd lekker in de deur opening van het hok maar toen ik gisteren avond eten ging geven bekroop mij weer zo'n onbehagelijk gevoel ...

maar ze eet en verder zie je niks bijzonders ...

maar vanmorgen zat ze weer beneden ... en kwam ze weer niet naar boven ... toen was het wel heel duidelijk voor me .. hier klopt iets niet ...

ik heb haar binnen gezet en ze begon lekker mee te eten ... maar op een gegeven moment schudde ze haar kop (doet ze wel vaker met die lange oren) en toen verloor ze haar evenwicht leek het wel ...

dit zou dus goed de reden kunnen zijn dat ze de trap niet op durft ...

ook springt ze niet zo makkelijk de plasbakken in ... gaat een beetje wiebelend zal ik maar zeggen ...

Kan een konijn een beroerte krijgen ? of zou het meer een oor ontsteking zijn die heel diep zit ...

ik heb naar der oren gekeken en zie er niks bijzonders aan ...

kga straks denk ik toch maar de da bellen ... maar hoop zo dat hier iemand is die dit herkend ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik het net de da gebeld en heb om 13.15 een afspraak ...

hij vertelde dat het ook kan komen door een stamp oid die gedaan heeft ..

zit me ook net te bedenken misschien is ze wel van de trap gevallen ofzo ...

misschien dat ze is geschrokken van die mannen die hier nu bezig zijn ... ze zijn met slijptollen, graafmachines en boren bezig dus niet echt alledaagse dingen ...

Met een middenoor ontsteking zie je dat ook vaak aan de ogen vertelde hij ook nog ...

maar ik zie ze niet heen en weer schieten hiermee ... wel valt me ook dat ze begint te knorren als ik eten gaat geven enzo ... ze deed dit wel vaker maar nu is het wel meer geworden ...

pff, nu maar hopen dat het niet te ernstig is ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben terug van de da ... ze heeft haar rug gekneust ...

Ze hebben een neurologisch onderzoekje gedaan en daaruit blijkt dat ze geen reflexen heeft, nou ja, ze reageren heel traag ...

Ze heeft een injectie gekregen met cortisone ... deze spuit werkt ong. 5 weken en zou de zwelling op de zenuwen moeten doen afnemen ...

Het is geen garantie dat ze beter word ... het is afwachten of er niet te veel is beschadigd en of het zich zelf hersteld ...

Heb haar nu apart zitten omdat ze de trap haast niet op kan ... en ze is wel wat afgevallen ...

Nu kan ik haar goed in de gaten houden met wat ze eet en hoeveel en hoe haar keutels zijn ... Ze is nl. heel vies aan der kontje maar dat kan ook komen omdat ze zich nu haast niet kan wassen ...

Tis zo zielig om te zien ... ze valt dan steeds om, ook als ze aan der kop wil krabben enzo ...

Twas wel een hele verhuizing omdat Dora (die jong nl voedster) in het hok zat ... die is nu verhuist naar een ander buiten hok ( had ik gelukkig nog ergens staan) en Mies zit nu op haar plekje ... zo blijft ze toch in de ren maar wel apart. Ben bang dat ze anders niet zo makkelijk meer terug kan als ze beter is ... nu kunnen ze elkaar nog zien, ruiken en aanraken ...

Dora is nog te klein, ze kan door de gaten van het gaas, anders had ze bij de grote gemogen ... Mies is de enigste die er een probleem mee heeft, zij doet er lelijk tegen de andere niet ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

he dat is even schrikken. Wel hopen dat de medicijnen aanslaan en alles goed gaat komen. Handig om lekker wat hokken te hebben he? haha!

hihi Evee, dat zei ik dus gisteren ook tegen mijn man, zie je nou wel dat mijn hokkenverzameling nog eens van pas komt :smart: ... hij had geen commentaar haha

Hij vind (of nu misschien wel vond) het altijd zo'n onzin dat ik 3 buiten en 1 binnenhok op voorraad heb staan ... was der gisteren wel heel blij mee, zo kon het dus heel gemakkelijk opgelost worden zonder dat er 1 naar binnen moest komen, ze zitten allemaal al zo in hun wintervacht ...

gelukkig zit er al wat kleine verbetering in ... toen ik vanmorgen ging voeren heb ik haar even in de ren laten lopen ... kan ze haar poten eens strekken ...

ze schudde even met haar kopje zonder direct om tevallen, ook heeft ze heel even haar snoetje zitten poetsen ...

ik had haar gisteren een bak brokken, een wortel en een flinke pluk hooi gegeven ... vanmorgen was de wortel en het hooi op, van de brokjes is volgens mij niet zo veel gegeten ...

waar ik me wel een beetje zorgen over maak is dat ze niet zo veel gekeuteld heeft ... ga dat vandaag maar eens even goed in de gaten houden ...

ze is wel gelijk begonnen met eten van haar wortel daarnet ... dat gaat dus goed ...

was dat annanas sap nou voor het keutelen of tegen de diaree ?? ga zo maar eens ff goed zoeken hier op het fourm ...

kan anders straks altijd nog om een verse annanas gaan voor der ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig dat ze zich al een beetje beter voelt. Heb jezelf al ooit iets gekneusd ? Weet je nog hoe je je dan voelde ?

Ze zal nog niet zoveel zin hebben in haar biks vrees ik. Door de cortisonespuit kan het wel zijn dat ze moeite heeft met de stoelgang, die eigenschap heeft cortisone nu eenmaal. Dat ananassap zal dus welkom zijn voor haar buikje.

Succes verder hé.:bunny4:

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke reusje, dan ga ik dat gelijk halen ...

was der een beetje benauwd voor omdat ik niet zo willen dat ze nu ook nog diaree zou krijgen ...

vandaar dat ik het even hier vroeg ...

hoeveel mag ze daar van drinken ? kan ik dat gewoon onbeperkt zetten en hoeveel dagen mag ik het geven ...

heb hier helemaal geen ervaring mee .. nog nooit een konijn gehad met deze klachten ...

gelukkig ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik deed bij mijn nijn verse ananassap in een 1 ml spuitje.

En dat gaf ik haar dan 3 keer per dag rechtstreeks in het bekkie.

Nou moet ik er wel bij zeggen dat mijn nijn nog maar 4 weekjes is.

Dus het kan best zijn dat jij een iets grotere hoeveelheid in moet geven.

Succes en groetjes Margreet :bunny4::bunny4:

ps.mijn nijn vond de ananassap heerlijk.:beer:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb haar net wat sap gegeven ... had een spuitje van 8 ml en daar is dan wat van opgedronken ... er is ook veel gemorst want ze vind er geen bal aan ...

Ze heeft ook nog niet veel gegeten, heb haar net zover gekregen dat ze wat aan de wortel wilde knabbelen ...

ze is mega boos, gooid gewoon het bakje met sap en brokken door het hok heen als ik haar probeer te laten eten ... ook heeft ze me jas te pakken gehad toen ik een beetje blijf aandringen ...

hoop maar dat het sap wat gaat doen en dat ze gaat eten straks ... ben der niet echt gerust op ... ga vanavond voor het slapen zeker nog eens kijken en proberen of ze dan nog wat wil eten en evt. wat sap drinken ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

het gaat steeds beter met haar ... ze wankeld nog wel wat maar lang niet meer zoveel ... ook eet ze sinds vanacht haar brokjes ook weer .. daarvoor alleen maar wat wortel, witlof en hooi ...

ze zit snachts nog wel alleen en dan overdag mag ze bij de andere in de ren ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .