Ga naar inhoud

koppeltje van de buren


lenkas

Aanbevolen berichten

hallo bbers 


 


Het is vakantie, de buren zijn weg dus mag ik voor hun koppeltje konijnen zorgen.


Het zijn 2 franse hangoortes een jaartje oud ongeveer. Nu heeft dit koppeltje al veel moeten doorstaan.


 


Ze hebben samen gezetten voor de castratie, eerst hebben ze de voedster gesteriliseerd en de ram


er gewoon bij gelaten. Ik  had gezegd dat er ruzie van kwam maar ze luisterde niet, een paar dagen later toen dat


mijn nijntjes ontsnapt waren en kwamen gedag zeggen waren de 2 franse hangoren in hun verblijf aan het vechten . Natuurlijk staken ze de schuld op mijn konijnen. Maar toch hebben ze de nijntjes uit elkaar gedaan, vorige maand is pas de ram gecastreerd,en 


ze hebben die direct terug bij de voedster gezet. Nu is de rust terug gekeerd al een geluk. De voedster is erg bang en is geen


aai konijn toch proberen ze die altijd te pakken. De ram is een knuffelkont en komt altijd.


 


nu wat ik eigenlijk wou zeggen, nu zitten ze dus terug samen en de ram speelt echt de baas, de voedster mag enkel eten


als ik weg ben. Ook als ze dan toch is komt om te aaien valt de ram de voedster aan! Kan ik daar iets aan doen? 


Komt het miss omdat ik ruik naar mijn konijnen? Dat de ram mijn ram als een vijand ziet? Hij heeft mij ook al eens proberen te 


bijten.


 


alvast bedankt 


 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat naar om te lezen hoe je buren met hun konijnen omgaan! Goed van je dat jij zo je best doet ondanks dat ze ook niet zo vriendelijk tegen jou zijn als ik het zo lees.

Hoeveel ruimte hebben de konijnen? Ik kan me voorstellen dat als ze op elkaar gepropt zitten ze elkaar zo nu en dan wel zat zijn... Het zou ook jouw geur kunnen zijn denk ik ja, maar ik denk niet dat dat het enige is. Als ik het zo lees is er meer aan de hand dan de geur van jouw konijnen.

Kun je, als ze in een klein hokje zitten, je buren niet aanraden een ren eraan te zetten? Of een goedkoop groot hok op de kop te tikken op marktplaats? En als ze dat niet willen, waarom hebben je buren dan uberhaupt konijnen? Heb jij niet nog een plekje voor ze, of iemand anders die wél verstand heeft van konijnen?

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou heel goed kunnen dat de ram zijn territorium verdedigd en jouw konijntjes ruikt.


 


Natuurlijk is het helemaal niet leuk dat je geen inbreng hebt, maar zolang de konijntjes van de buren zijn en zij de zorg op zich opnemen kun je hier denk ik weinig aan doen..


 


Het enige wat misschien -voor nu- zou kunnen helpen is om voordat je gaat goed je handen te wassen zodat je zo min mogelijk naar je eigen konijntje ruikt. En het eten wellicht verspreiden over de grond in plaats van het in een eetbakje aan te bieden, zodat er meer ruimte is om te eten en het rammetje beter bezig gehouden wordt.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals Rabbitcity al zegt kan spreiden van voer goed helpen, mijn konijnen waren allebei zo gulzig dat ze geen voerbakje konden delen (dan gingen ze er met de kop boven zodat de ander er niet bij kan) en nu spreid ik het voer gewoon over de grond uit en dan gaat het prima..Hoeven ze niet op hun beurt te wachten:p


 


Verder weet ik het niet, het lijkt wel echt door de geur te komen.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .