Ga naar inhoud

versteende poep pip-jong konijntje van 4 weken met moeilijke stoelgang:welke zalf?


margreet

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal.

Ik zit met een vraagje die niet echt spoedeisend is maar waar ik wel het liefst voor de nacht een antwoord op wil hebben.

Onze Pip van bijna 4 weekjes heeft last van harde poep die ze niet makkelijk kwijtraakt.

Nu is mijn man gisteren (omdat ik zelf moest werken )met haar naar de da geweest om de versteende poep te laten verwijderen.

En die smeerde er na de tijd een verzachtend zalfje op,met tevens het advies om haar verse ananassap te geven.

Maar nu had pip vanmorgen weer harde poep,en dat hebben we nu zelf verwijderd maar wat voor zalfje kan ik er nu het beste op smeren,want ik kan me voorstellen dat dat kleine kontje wel wat te lijden heeft.

Maar ik durf er niet maar zo wat op te smeren.

Wie kan mij hier raad op geven.

Groetjes Margreet:bunny4::bunny4:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had het ook al gelezen,maar een reactie vind ik nogal moeilijk...

Welke zalf...geen idee ,bel morgen je DA eens en vraag welke hij gebruikt heeft, je mag idd niet zomaar iets gebruiken bij konijnen, heb je helemaal gelijk in!

Ik begrijp eerlijk zelfs de diagnose niet helemaal :$

Verharde poep? Wat bedoel je daar mee?

Minder en kleinere keutels, ja dat ken ik en daar kan je zelf idd een hoop aan doen, zoals annanassap en vooral veel vezels (dus hooi) en vocht (dus groenten) geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had het ook al gelezen,maar een reactie vind ik nogal moeilijk...

Welke zalf...geen idee ,bel morgen je DA eens en vraag welke hij gebruikt heeft, je mag idd niet zomaar iets gebruiken bij konijnen, heb je helemaal gelijk in!

Ik begrijp eerlijk zelfs de diagnose niet helemaal :$

Verharde poep? Wat bedoel je daar mee?

Minder en kleinere keutels, ja dat ken ik en daar kan je zelf idd een hoop aan doen, zoals annanassap en vooral veel vezels (dus hooi) en vocht (dus groenten) geven.

De poep blijft in haar kontje zitten.

Als ik dan 's morgens bij haar kijk is het een hele harde bult,waar de poep nog inzit.

De da zegt dat het waarschijnlijk de overgang van moedermelk naar het gewone voer is.

Ze drinkt natuurlijk nog wel bij haar mama maar ze knabbelt ook al vrolijk van de biks .

En nu kan het volgens de da zo zijn dat de darmpjes daar soms een beetje raar op reageren.

Nogmaals ,ik was er zelf niet bij anders had ik de da wel om wat zalf gevraagd.

Maar als niemand weet wat ik erop kan smeren dan bel ik morgen in ieder geval de da even.

De ananassap vind pip trouwens helemaal geweldig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke elke dag kontje controleren en als er poep aan zit los weken met water of kammille thee afgekoeld. heel voorzichtig.Baby creme kan je er op smeren of nivea hand creme voldoet goed.Het komt door de overgang van melk naar bix.Als je dus elke dag eff er wat aan doet en voldoende groen geeft moet het verder overgang.cindy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .