Ga naar inhoud

rare poep


Willllieeee

Aanbevolen berichten

Hoi!

Mijn konijn eet na zijn castratie heel goed. Alleen toen ik hem net van zijn toilet af zag springen, lag er echt hele rare poep. Het was gewoon echt poep, geen keutels. Er zat geen vorm in, gewoon een hoopje bruin spul. Beetje vochtig, maar ziet er niet diarree achtig uit.... wat is dit?
Ik heb  overigens wel het idee dat hij de laatste tijd teveel groente en soms fruit krijgt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zijn blinde darm keutels, die eten ze normaal gelijk op. Het is dus eigenlijk niet de bedoeling dat je die ziet liggen, maar vaak is er een makkelijke oplossing voor.


Het zou kunnen komen door het fruit en de groenten, maar de meeste konijnen krijgen het als ze te veel biks krijgen.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan inderdaad door de groente komen, mijn konijntjes hebben het ook als ze teveel groente krijgen. Een paar dagen voornamelijk hooi geven en dan zou je het niet meer moeten zien. 


 


Mocht je echt het idee hebben dat hun darmpjes upset zijn dan zou ik naar de dierenarts gaan. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .