Ga naar inhoud

Wilgentakken


GompieSandra

Aanbevolen berichten

Heel lang. Als je ze in een vaas of emmer zet kun je ze heel lang bewaren, ze schieten dan wortel. Je kan ze dan planten en over 5 of 25 jaar nog van voeren. Groeit als een tierelier.

Je kan ze ook laten liggen en dan worden ze in de loop van de dagen/weken minder lekker, hoe dikker de takken hoe langer ze lekker blijven.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@lonja: Een keer, al kreeg dat konijn dan ook echt wel extreme hoeveelheden. Dat konijn had 24/7 toegang tot grote hoeveel heden (meestal) verse wilgentakken (ze hadden meerdere wilgen in de tuin) en at heel veel wilg ook de bast van de bomen moest er aan gaan geloven uiteindelijk. Dat konijn heeft toen hij een paar jaar oud was serieuze maagproblemen gehad en de dierenarts heeft toen aan gegeven dat hij dacht dat de grote hoeveelheid onbeperkte wilgentakken in iedergeval deel van het probleem waren. Maar of de takken nou het probleem waren of een probleem dat er al zat uiteindelijk had verergerd wist hij ook niet. En natuurlijk krijgen de meeste konijnen nou ook weer niet zo veel takken en was het ook niet 100% zeker dat de wilgentakken probleem waren, maar het is naar mijn idee wel iets om in ieder geval een beetje rekening mee te houden, andere pijnstillende dingen stop je ook niet zomaar onbeperkt in een gezond konijn. En in mijn ogen geld dat zowel voor dingen waar ze het effect van voelen als voor dingen waarvan het effect niet merkbaar is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, bedankt voor je uitleg! Ik denk dat je inderdaad niet snel aan zulke hoeveelheden komt. Ik leg wel eens een stuk boom met takken en al in de ren, maar dat was dan voor 4 konijnen. En op is op. Ik blijf niet dag in dag uit bomen aanslepen. Ben ook van mening dat zo gevarieerd mogelijk eten het beste is, alles met mate natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .