Ga naar inhoud

HELP gedrag of gezondheid


Dipsy

Aanbevolen berichten

Lieve allemaal

Ik begin gefrustreerd te raken. Het gaat om dipsy. Dipsy heeft nu een vriendje bailey ze zijn helemaal verliefd.

Ik ben alleen ten einde raad met dipsy. Ze plast werkelijk overal.

In de kooi (die meestal open staat) hebben ze een groot toilet met houtkorrels.

Sinds een week plast dipsy echter Overal.

En niet kleine plasjes maar echt super veel.

Kan om het half uur de hele kooi schoon maken. Ze hebben namelijk geen bodembedekking alleen in de wc.

ook in de woonkamer, op mijn schoenen op de bank overal plast ze.

Ze lopen er vervolgens doorheen dus ik bkijf dweilen.

Wat denken jullie?

Hormonen? Verveling? Is ze ziek?

Ze eet springt enz.

Wie helpt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was ze hiervoor wel zindelijk? Heb je optie ze bijv samen in een grote ren te houden tijdelijk met bijv vinyl ofzo als ondergrond wat makkelijk schoon te maken is tot dipsy weer wat meer zindelijk is?

Misschien wil ze de boel markeren nu er een vriendje is, zou denken dat dit wel weer minder wordt maar misschien even duurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou de kooi voorzien van een ren en dan maar even niet op de bank etc., (dan is je huis in ieder geval geen territorium-afbaak-zone). Net zo lang tot Dipsy weer zindelijk is. Tot die tijd vinyl en dan de plasjes gewoon weghalen met bijv. wc-papier en de geur beperkt houden tot het toilet. Totdat de hormoontjes van de koppeling weer rustig zijn... in dit geval dus weinig aan te doen


Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja, het is een jong ongecastreerd rammetje waar ze mee zit, toch? Dus die moet er binnenkort weer bij weg en dan begint het een paar weken na de castratie weer opnieuw....

Het kan heel goed met hormonen of koppelen te maken hebben, maar ze kan ook heel toevallig nu een blaasontsteking hebben. Bij twijfel kun je altijd nog met de dierenarts overleggen, maar gedrag kan heel goed de verklaring zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

lastig. hier hebben we ook wel eens zo'n fase, nu gaat het weer wat beter maar met vlagen vergeten ze alle afspraken ;-) een lange adem is belangrijk en inderdaad even een afgezet stuk maken voor ze. Op de bank kan natuurlijk niet, dat wordt gewoon vies. Goed schoon te maken ondergrond en dan even ren eromheen. lastig dat het dan langer kan duren omdat ze straks voor een tweede keer gekoppeld moeten worden maar dat is je keus geweest denk ik (gezien je ook een gecastreerde ram had kunnen nemen) dus dit is dan even doorbijten en hopen dat het goed blijft klikken:)


 


succes ermee!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat hier helemaal goedkomen.

Ongecastreerd rammetje is door omstandigheden hier gekomen, ik heb veel contact met dierenarts met konijnendeskundige in Oss ruwaard en met Madelon van hazel.

Maak me totaal geen zorgen over de koppeling straks.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op verzoek van Dipsy post ik namens haar verdrietig nieuws.

Het jonge rammetje, Bailey, is vanmorgen helaas ingeslapen.

Hij kreeg gisteren snot, vanmorgen bij de dierenarts bleek hij flinke haken op zijn kiezen te hebben, de tanden stonden heel erg scheef, hij zou waarschijnlijk maandelijks aan zijn gebit geholpen moeten worden, er was een kaakoperatie nodig, de urine was ook niet helder, en hij was te licht.

Een enorme waslijst aan problemen natuurlijk voor zo'n jong konijntje.

Er is met veel pijn in het hart besloten om hem het leed te besparen en hem in te laten slapen.

Dipsy's baasje is erg verdrietig vandaar dat ik dit nu post en Dipsy zelf is ook verdrietig natuurlijk.

Heel erg sneu, wat een pech allemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .