Ga naar inhoud

konijnen bijten elkaar


Silvia Sijmons

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb 2 konijnen, een mannetje (4 jaar) en vrouwtje (2,5 jaar). Ze zijn beiden geholpen. Het vrouwtje bijt regelmatig het mannetje in de kont. Dit laat het mannetje meestal toe, maar af en toe heeft hij er genoeg van en bijt hij terug. Het mannetje blijft dan achter haar aan rennen, soms grommend. Het vrouwtje rent keihard weg en lijkt dan bang. Vaak is het daarna goed en zitten ze daarna weer knus bij elkaar. Soms gebeurt het daarna nog eens. Is dit normaal? Over het algemeen zijn ze lief voor elkaar, het komt zo'n 1x per maand of per 2 maanden voor. Het gebeurt altijd als ze rond rennen door de woonkamer.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig dat ik dan niet de enige ben dan haha!

Ik denk niet dat het eraan ligt dat ze uit hun ruimte zijn waar ze normaal verblijven, want ze rennen ongeveer 6 uur per dag door de woonkamer :)

De kooi is 1.40 lang, dubbele verdieping en nog een ren ervoor (hier verblijven ze alleen als er niemand thuis is en in de nacht).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wisselende omgevingen geven wel dit gedrag en waarschijnlijk is dat ook de reden, toch elke keer weer proberen de rang opnieuw te bepalen, omdat de omgeving niet altijd stabiel is en permanent beschikbaar. Als het niet te erg is kan het in principe niet direct kwaad. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .