Ga naar inhoud

trainen?!


Melisa Leuk

Aanbevolen berichten

Ik zou de konijntjes uit een opvang halen, dan zijn ze al aan elkaar gewend en dat scheelt je een hoop frustratie. Dan zijn ze misschien ook gemakkelijker te trainen, omdat ze al met elkaar op hun gemak zijn. Ga er wel vanuit dat niet alle konijntjes makkelijk te trainen zijn en dat je heel veel geduld en liefde nodig hebt. 


 


Een simpel 'trucje' om mee te beginnen is puur het aanraken van je hand met hun neusje, om aan je te wennen etc. daarna kun je veel meer aanleren (kijk maar eens op youtube). Maar ik zou zeggen eerst lief voor elkaar laten worden en je konijnen gelukkig maken is het allerbelangrijkste!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk hoor nieuwe konijntjes! haal je een mannetje en een vrouwtje? En waar komen ze te wonen (binnen of buiten en wat voor konijnenparadijsje qua hok en ren?)


 


trainen met je konijn is erg leuk! zelf vind ik het vooral het leukste dat je zo de band met je konijn erg kan verbeteren. Je kunt ze zo misschien wat tammer maken en met ze spelen op een manier die voor hun ook leuk is (aaien en oppakken lijkt mensen vaak leuk maar is voor konijnen zeker niet altijd fijn). Ik heb een clicker gekocht (oa te krijgen in de webshop). Er is wel info te vinden op het forum hoe het werkt. Kort gezegd kun je ze eerst laten wennen aan dat de klik beloning oplevert. dus je klikt en geeft dan heel snel een gezond klein hapje (bv 1 biks of gedroogd kruid of bloemetje). Daarna trek je de stick uit en laat je ze naar de stick toekomen. Eerst op korte afstand en daarna kan het iets verder. Zo kan je ze bijvoorbeeld door een tunnel laten lopen of ergens op laten springen. Ik vind dit het leukst, gewoon samen spelen zolang je konijn zin heeft en zonder veel vraag of doelen.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankje,een mannetje en vrouwtje

En zoals onze konijnen gaan we ze eerst in een hok met een

Grote ren zette en dan 2dagen later los in de tuin

Onze konijntjes(dood) die bleven altijd in de tuin bewaken

Zoals een hond als er een kat kwam direct er aanlope en de katte bleven weg

Ze is dood door myx en k heb er heelveel spijt van

Link naar reactie
Delen op andere sites

in ieder geval goed dat je ze nu laat inenten. Zoals zomer zegt is trainen heel leuk omdat de band tussen jou en je konijn eenmaal hij je je vertrouwt, steeds meer zal groeien, maar ook vinden ze het hier zo leuk omdat ze altijd een lekkere beloning krijgen. Het zijn ook erg actieve konijntjes dus ze doen er graag wat voor. Maar ik zal ze nooit tot wat dwingen.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu maar extra goed voor ze zorgen en op ze letten! Goed dat je weer op het forum bent.. er is zoveel te leren en te lezen. Ik leer ook nog dagelijks en heb al veel goede tips opgedaan.


 


Los in de tuin... hou je er wel rekening mee dat ze geen grote temperatuursverschillen aan kunnen maar vooral als de tuin niet afgedekt is boven en onder ze kunnen ontsnappen door zich uit te graven of kunnen worden gepakt door roofvogels of andere roofdieren. Dat jouw konijntjes fel waren op katten kan natuurlijk vóórkomen maar dit biedt geen enkele garantie voor andere roofdieren en het zijn ook andere konijnen. Ik zou mijn konijnen nooit alleen in de tuin durven laten, vindt het al eng om de deur open te laten in de zomer. er zijn voorbeelden op het forum te lezen over mensen die zo hun konijn verloren hebben. Laat het je geen tweede keer gebeuren!


 


als ze een hok en grote ren hebben zoals je zegt, geef ze dat dan gewoon en laat ze de tuin in als je er bij bent.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is het boek ´high five met je konijn´ van Bernice Muntz wel leuk om aan te schaffen voor je. Bernice legt duidelijk en goed uit in haar boeken. Van nuttige basisinformatie tot wat je bijvoorbeeld aan trainen kunt doen met je konijn met duidelijke voorbeelden etc.


Link naar reactie
Delen op andere sites

voor je begint met echt trainen , moet je eerst zeker zijn dat ze je vertrouwen.


Ook is het belangrijk dat je weet welk soort training je wilt doen. Ik doe clicker training


en dat vindt Paco en Luna geweldig , ik train elke dag 10 minuutjes met ze , omdat konijnen


zich snel gaan vervelen magg je niet te lang trainen .  eerst moet je aanleren dat als ze een click horen ze 


iets lekkers mogen ( meestal pak ik een stukje wortel of witloof of gewoon hun brokjes )


derna kun je van alles leren .  in het boek ´high five met je konijn´ staat alles goed beschreven 


over hoe en kunt trainen en er staan er ook een aantal uit gelegd. één ding moet je onthouden :


jij en je konijntjes moeten het leuk vinden.


Alvast veel plezier als je vragen hebt mag je altijd een berichtje sturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 3 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .