Ga naar inhoud

traanoog?


Mnouck

Aanbevolen berichten

Hoi,

Mijn Nederlandse dwerghangoor had ongeveer 2,5 week geleden ineens last van een traanoog en dit heeft ze nog steeds. Ze krabbelt erg vaak aan haar oor en achter haar oor zit ook een behoorlijke grote kale plek. Haar oog is niet beschadigd of ontstoken en ook haar oren zijn niet ontstoken, al zat er wel wat viezigheid in. Haar tanden en kiezen zien er ook keurig uit. Ze heeft ook een paar schilfertjes op haar oren, maar dit heeft ze al zolang ik haar heb (2 jaar) en het is niet erger geworden in die tijd.

Ik vraag me af of iemand hier dit ook heeft meegemaakt en wat hier aan gedaan kan worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry vergeten te vermelden. Ik ben uiteraard naar de dierenarts gegaan. Naar 2 verschillendr zelfs. Ik kan niet zelf haar kiezen nakijken hoor! En er is spul in haar oog gedaan waardoor ik weet dat het oog niet beschadigd is.

Ze heeft een spuitje antibiotica gehad maar dit heeft niks uitgehaald. Ze heeft nu een spulletje tegen mijt gekregen ivm die schilfertjes, maar ik denk niet dat dat het is want dan had het erger moeten worden met de tijd. De dierenarts zei ook dat het raar was dat die mijt dan op haar hoofd zit en niet in haar oren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah oké, soms kijken mensen zelf naar de tandjes en dan zeggen ze "neuh niks te zien". Er komen aparte verhalen voorbij hier hoor ;)

Maar sorry dan vind ik het ook heel lastig om er zo wat over te zeggen verder. Ik weet niet wat ze heeft gekregen tegen de mijt, injecties ivermectine of zo? En hoe lang dat geleden is en dus of de behandeling nog bezig is? Er kan ook wat van de huid afgekrabt worden om onderzocht te worden wat het is. Misschien is dat een idee? Wat betreft het tranende oog, dat is toch ook wel iets waar misschien een foto meer duidelijkheid over kan geven. Maar dat zijn echt dingen waar een dierenarts iets meer over kan zeggen.

Als het niet over gaat en wel over zou moeten zijn zou ik toch verder onderzoek laten doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het zo raar. Ik ben al naar 2 dierenartsen geweest en ze weten eigenlijk niet wat het kan zijn.

Ik weet niet precies hoe het heet wat ze kreeg voor de mijt maar het was eigenlijk voor puppies en kittens. Haar oog is ook niet vies maar alleen nat eronder.

Ik ga als het niet verbeterd sowieso weer naar de dierenarts. Ze lijkt er gelukkig geen last van te hebben want ze eet, drinkt en is levendig zat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klinkt als een verstopte traanbuis, dit komt vaker voor bij konijnen met bolle kopjes.


In deze gevallen laat ik onder narcose de traanbuis doorspoelen en kan er onder narcose extra goed naar het gebit worden gekeken.


Meestal met eenmaal goed doorspoelen en daarna even blijven druppelen is het weer goed. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag de dierenartsen niet tussen de konijn kundige staan, maar ik zag dat er vlak bij mij wel een dierenarts uit de lijst staat. Ik gun het even de tijd na het laatste dierenarts bezoek (gisteren), maar als het niet verminderd ga ik naar de andere konijn kundige dierenarts. Om het door te laten spoelen :).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .