Ga naar inhoud

castreren mannetje


Amélie

Aanbevolen berichten

Morgen is het dan eindelijk zover, dan wordt Max gecastreerd. Natuurlijk zal ik morgen ook wel de nodige informatie krijgen van de dierenarts maar ik heb dit nog niet eerder meegemaakt en ben toch wel een beetje zenuwachtig. Ik zou graag ervaringen en tips krijgen, mag je erbij blijven tijdens de verdoving en hoe gaat dat? Wat kan ik wel doen na de operatie en wat juist niet? Dingen waar ik op moet letten etc.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga er maar niet vanuit dat je ergens bij mag zijn, dat voorkomt in ieder geval teleurstelling. 


In het kort gaat het zo (vanuit jou gezien), je brengt hem naar de dierenarts, neemt afscheid. En krijgt een telefoontje op het moment dat alles weer goed gaat, dan vertellen ze je meestal ook hoe laat je hem weer op kan halen. Mocht er iets mis gaan bellen ze natuurlijk ook, omdat ze dan eventueel extra medische handelingen moeten verrichten waarvoor ze toestemming nodig hebben.


 


Na de operatie is het belangrijk dat hij weer gaat eten EN dat zn spijsvertering weer goed op gang komt. Ik zou je dan ook aanraden om een zakje rescue of critical care te kopen (met spuitje uiteraard) voor het geval dat. Maar dat zal de dierenarts of assistente waarschijnlijk ook doen.


Qua medicatie achteraf is pijnstiller wel aan te raden, maar niet alle dierenartsen doen dat. Tijdens de operatie heeft hij als het goed is al injecties met medicatie gehad, dus daar hoef je je die dag geen zorgen meer om te maken.


 


Verder is het verstandig om iedere keer als je pijnstilling geeft ook even te kijken hoe de wond er uit ziet en of eventuele hechtingen er nog allemaal in zitten. Als tip dus, even vragen hoeveel het er zijn en anders even tellen als je weer thuis bent.


 


Sommige dierenartsen laten je na 1,5 week op controle komen, maar ik weet niet of alle dierenartsen dit doen.


 


Sterkte morgen en zoek in de tijd dat hij wordt geopereerd wat afleiding. Misschien een spelletje spelen of een film kijken of... verzin maar iets leuks om te doen :)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wat teruggebladerd op zoek naar topics over castratie maar kon er maar een paar vinden en daar werd ik niet veel wijzer van. Maar ik zie dat er inderdaad een balkje is met een zoekfunctie, bedankt voor de tip.


 


Jij ook bedankt voor je reactie Kolino. Je tips heb ik genoteerd!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij moet je vaak zelf vragen om critical care of pijnstilling.


Bij mijn DA in ieder geval wel.


 


Je krijgt vaak ook een brief met info mee over hoe je voor je pas gecastreerde nijn zorgt, echter ben ik het niet altijd eens met wat daar in staat.


Zo stond in die van mij bijvoorbeeld dat konijn na de operatie het best een week binnen kon blijven, ik heb dat niet gedaan.


Ik heb hem binnen gehouden tot ie weer helemaal zichzelf was.


hij was nog erg slaperig toen ik hem ophaalde, maar begon al vrij snel weer zelf te eten, dus heb hem 24 uur later weer naar buiten gedaan.


 


 


Is alles goed gegaan met de castratie?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie. Alles is gelukkig goed gegaan. Hij kwam wel nog een beetje versuft terug en was duidelijk van slag door alles. Als ik hem over zijn lijfje aaide dan trilde hij helemaal en was heel erg gespannen. Maar na een paar uurtjes begon hij weer te eten en 's avonds hupste hij weer rond, zocht me op en wilde ook weer lekker geaaid worden. We hebben hem deze winter sowieso nog in een ren in de woonkamer dus dat was ook geen probleem verder, hij gaat pas in de lente/zomer naar buiten. Ik heb nog 2 buisjes pijnstilling meegekregen, een heeft hij vanochtend gehad en de andere is voor morgenvroeg. Ik merk eigenlijk niet veel meer aan hem maar geef het hem toch maar voor de zekerheid, misschien heeft hij toch wel pijn.


 


Maar het gaat dus prima met hem, nu nog even een maandje geduld en dan kunnen we op zoek naar een vriendinnetje.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .