Ga naar inhoud

Ontsnappen


Rainbow

Aanbevolen berichten

Hoi hoi,

Mijn konijnen Knabbeltje en Lucky (zie profiel foto) hebben de hele tuin om te spelen ze kunnen allen niet bij de planten omdat ze anders kunnen ontsnappen (hol graven onder de schutting). Maar goed... de hele tuin is dus omringt met gaas dit ging tijden goed alleen de laatste tijd knabbelen ze er een gat in en gaan dan in de tuin, dus ze zitten nu al 2 maanden in hun kleinere ren. Hoe kan ik dit voorkomen kun je konijnen dat afleren? Of moeten we gewoon nieuw gaas plaatsen?

Alvast bedankt,

~Rainbow

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaas dat je nu hebt is niet goed genoeg om een konijn binnen te houden (ervaring...). Het beste is om nertsen gaas te plaatsen hier kunnen roofdieren ook niet doorheen bijten. Nog beter zou zijn om een overdekte ren te maken, zeker als de katten al over de schutting lopen. Een sprong en een beet en weg is je konijn.


Dus een hogere overdekte ren met nertsen gaas is wrs wel de oplossing.


Link naar reactie
Delen op andere sites

 mij lijkt het inderdaad een goed idee om nieuw gaas te plaatsen. Ik zou toch maar oppassen met die katten, ik wil je niet bang maken, maar enkel waarschuwen. Ik spreek namelijk uit ervaring. Ik wist wel dat er katten in de buurt zaten, maar onze konijnen zaten voorheen toch enkel overdag in de ren en ik had er niet echt rekening mee gehouden dat ook gewone huiskatten konijnen flink konden verwonden (en in erge gevallen doden..) nou ja, nadat mijn konijn is gepakt geweest door een kat (ooglid gescheurd en had ook een traanoogje) heb ik mijn lesje wel geleerd. Het lijkt me verstandig om de ren toch af te dekken. :)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .