Ga naar inhoud

Konijn drinkt veel


Bunnycoco

Aanbevolen berichten

Hallo,

Mijn konijn coco drinkt naar mijn weten erg veel voor een dwerg hangoor konijn van 1 kg.

Ze drinkt iets meer dan 400 mililiter per dag ik vraag me af of dit normaal is? ze lurkt ook echt aan haar fles.

De eerste paar dagen dronk ze minder dat nu toen was dat ongeveer 200 mililiter op een dag.

Voorderest doet ze het wel goed ze eet goed en is ook goed actief en eet heel veel hooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel een konijn drinkt, hangt echt af van het konijn. Voor haar gewicht vind ik het tamelijk veel.


Er hoeft overigens niet perse iets medisch aan de hand te zijn. Dit kan verveling zijn. Mocht ze binnen staan, dan zou je nog aan de verwarming kunnen denken.


Dus, geef haar iets te doen. Kijk naar de leefomgeving en als het dan niet vrijwel direct beter wordt, dan zou ik zeker voor een check-up naar de dierenarts gaan. Veel drinken zie je ook bijvoorbeeld als er iets met de nieren is. Dus dat is wel iets om uit te sluiten, mocht bovenstaande niet werken.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties

Ze staat binnen maar ik doe geen verwarming aan voor haar omdat ik had gelezen dat dat niet goed is.

Het zou verveling kunnen zijn ik zal wel wat knutselen voor haar maar ze heeft al wel wat speeltjes en aan aandacht niet te kort.

Als dit niet verbetert over 2 dagen ga ik inderdaad bellen met de dierenarts voor een check up

@ lonja, ik heb een waterbakje geprobeerd om te kijken of ze dan minder drinkt maar dan kan ik hem wel iets van 4 x per dag aanvullen en dan drinkt ze evenveel dat werkt ook niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe jong is je konijn? Jonge konijnen die het nest hebben verlaten mag je laten wennen aan groenvoer, klein beginnen en langzaam opbouwen. Je zou met witlof of andijvie bijv kunnen beginnen, dat zijn over het algemeen veilige groenten.

Als je konijn over een tijd wat meer mag en ook goed groen eet haalt hij\zij daar ook vocht uit en zal wellicht wat minder drinken dan.

Ik weet niet wat extreem veel drinken is maar als anderen wijzen op een bezoekje aan de DA zou dat verstandig zijn om uit te sluiten dat het medisch is. Je kunt ook eerst je DA bellen om te overleggen.

Hooi dienen konijnen onbeperkt te hebben dus het is inderdaad goed dit steeds aan te vullen. Misschien is een hooiruif wel een idee voor als je wat langer van huis bent zodat je konijn niet zonder komt te zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze is nu 2 maanden dus dan moet ze opzich wel groenvoer kunnen krijgen, ik zal morgen wel even witlof halen voor haar en dan een klein stukje geven.

Ik ga morgen bellen met de DA of ik ga er wel even langs misschien is er wel iets aan de hand of ze houdt erg van veel drinken maar het is wel verstandig om even contact op te nemen met de DA.

Bedankt voor jullie reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .