Ga naar inhoud

Zwart nijntje bij de DA-update:zwartje mag nr huis


michaela23

Aanbevolen berichten

Hallo mensen,

Mijn zwart nijntje zit nu bij de DA. Zet at vanmorgen niet meer, zelfs haar lievelingseten niet, wortel en peterselie. Ze draaide zich ook van mij weg, en zat of lag maar stil in een hoek. Ik ben vanmorgen meteen naar de DA gegaan. Daar hadden ze naar haar tanden gekeken, maar die waren in orde. Toen hebben ze haar temperatuur opgenomen, en die was blijkbaar 36 graden, en die moet normaal rond de 40 zitten zei de DA. Ze hebben haar onder de warmtelamp gelegd en ze gaan haar dwangvoeren, en houden haar in de gaten.

Vanmiddag moet ik bellen om te vragen hoe het met haar gaat en of ze naar huis mag.

Mijn arme lieve meid, gisteravond was ze nog gezellig met bruintje hooi aan het eten, en nu niets meer.

Bruintje zit nu alleen thuis, ze kijkt de hele tijd zo van: waar is mijn vriendje? Die arme meid.

Is het goed dat ik Bruintje weer mee naar huis heb genomen? Of had ik haar liever daar moeten houden, ivm geur enzo? Want niet dat zij zich straks niet meer verstaan.

Duimen jullie mee dat alles goed komt met Zwartje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 63
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ja ik wist het niet zeker, wat ik moest doen, of ik Bruintje daar moest laten of niet.

Had ik haar toch maar daargelaten, dan was ze misschien ook niet zo alleen geweest.

hopelijk heb ik er goed aan gedaan, en hopelijk kunnen ze nog bij elkaar als Zwartje straks weer naar huis mag.

Hopelijk komt alles goed.

Jij ook veel succes bij de DA zometeen Claudia.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ram twister is ook wel eens opgenomen geweest in de dierenkliniek maar ik liet voedster reggie gewoon thuis.

Ze mistte hem dan wel,maar als twister na 1 of meerdere dagen (hij is diverse keren opgenomen geweest) weer thuis kwam werd hij helemaal door haar in de watten gelegd.

Dus ik denk niet dat je bang voor problemen op dat gebied hoeft te zijn.

Sterkte met je zieke nijn!!!!

Groetjes Margreet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey, sterkte alletwee hoor.

Goe dat je snel gehandeld hebt hoor Michaela!

Dat Bruintje nu even alleen zit, is even bijzaak, komt wel weer goed hoor.

Om zeker te spelen ,als ze vanavond weer thuiskomt, kan je met een schone zakdoek een paar keer onder Bruintje zijn kin gaan en daarmee goed over je andere konijntje wrijven, zodat zijn geur weer fris aan haar zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey, sterkte alletwee hoor.

Goe dat je snel gehandeld hebt hoor Michaela!

Dat Bruintje nu even alleen zit, is even bijzaak, komt wel weer goed hoor.

Om zeker te spelen ,als ze vanavond weer thuiskomt, kan je met een schone zakdoek een paar keer onder Bruintje zijn kin gaan en daarmee goed over je andere konijntje wrijven, zodat zijn geur weer fris aan haar zit.

Ja ik ben sowieso iemand die direct naar de DA gaat als er iets is met mijn nijntje. ZO ben ik altijd al geweest, en vooral nadat mijn Muppietje is aangevallen door die hond, let ik nog extra goed op ze op.

Oke is goed, thanks voor die tip met die handdoek Caroline. Dat ga ik zeker doen. Want het is de eerste keer dat zij allebei een hele dag van elkaar gescheiden zijn. Vind het zo zielig, voor ze allebei.

Ik houd jullie op de hoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net gebeld.

Het gaat goed met haar. Ze ligt nog steeds onder de lamp, en ze hebben haar gedwangvoerd.

ze gaan zometeen kijken of zij uit zichzelf eet, zo niet, dan wordt ze, als zij wat warmer is geworden, onder narcose gebracht en dan gaan ze eens goed naar het gebitje kijken.

Ik kan rond 17.30 uur weer bellen.

Mocht zij vanavond nou niet naar huis mogen, hoe moet ik het dan doen met Bruintje? want ik wil niet dat zij straks gaan vechten als ze weer thuis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De DA heeft mij net gebeld.

Ze hebben haar onder narcose gebracht en naar haar gebit gekeken. Er zaten kleine haakjes aan de zijkant, die hebben ze weggehaald. De haakjes waren klein, niet dramatisch, maar dat is waarschijnlijk de reden geweest waarom Zwartje niet meer at. Ze heeft wel nog niet gegeten na de narcose. Ze krijgt nu vocht toegediend met glucose erin. De DA vroeg of het oke was als zij daar nog een nachtje bleef, ook omdat Zwartje nog niet heeft gegeten enzo. En daar is ze in goede handen. En stel als ik haar ging halen en ze at niet, kan ik weer teruggaan. Dus dan kan ze beter nog 1 nachtje daar blijven. En de temperatuur is ook weer wat beter. En als alles goed gaat, kan ik haar morgen weer halen.

Mijn lieve kleine meid, mis haar zo.

Hopelijk krijgt zij en Bruintje morgen geen ruzie. Hebben jullie nog tips voor mij omtrent hierover?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .