Ga naar inhoud

Wondje op achterpoot


Natasja_Verkijk

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, 


Een paar dagen terug heb ik al wat gepost over calendula zalf voor Magic.


Ze heeft een wondje op haar achterpoot, ter hoogte van de lies ongeveer.


Toen ik het voor het eerst zag was het een korst, maar geen bloed te zien.


Nou had ik er dus calendula zalf van vsm op gesmeerd, dat was hetgeen dat ik het snelste kon krijgen.


Nu heeft ze dat er waarschijnlijk gister afgelikt samen met de korst en nu zie je toch wel wat bloed, volgens mij wel opgedroogd.


Hoe kan ik dit nou het beste behandelen?


Ben bang dat als ik er zalf op ga smeren ze er juist meer aan gaat likken.


Een verbandje om dr poot met eronder zalf een een gaasje ofzo?


Of gewoon de natuur zn gang laten gaan en wachten tot t vanzelf geneest?


 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn meiden hebben wel eens smetwondjes in de liezen gehad, daar heeft een trimster toen Ring 5 medicated spray op gedaan en toen was het zo over.

Ik weet alleen niet of dat nou ook zo goed is voor open wondjes en het is eigenlijk denk ik alleen voor desinfectie.

Ik zou het in ieder geval niet gaan afdekken want dan ga je een wond verstikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou morgen even de DA bellen als ik jou was. Wondjes op de pootjes klinkt als sore hocks en dat kan heel naar uitpakken als je het niet goed behandeld. Ik heb er hier ook een met sorehocks maar hier is het dicht en schoon. Zolang het schoon en dicht is zou t zelf moeten helen als t open gaat moet ik wel langs de DA. Als zo'n wondje gaat ontsteken ben je namelijk verder van huis af.

daarnaast ben ik niet blij met calendulazalf, aangezien het de wond week maakt en daardoor dus weer open. Zorg voor nu dat het goed droog wordt en morgen even de DA bellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zit niet onder op de poot, maar echt aan de zijkant van het been zeg maar, en dan ter hoogte van de lies.


Nou keek ik net nog ff en zag ik dat het wel opgedroogd bloed is en droog.


Sore hocks zitten toch juist onder de pootjes of kan het ook op andere plaatsten komen?


Ze heeft gewoon een plastic kooi met erin cotton bodembedekking, en aangezien ze vorige week last van wormen had nu op een handdoek met een toilet.


 


Aangezien ze de korst er dus vanaf heeft gehaald en er wel aan likt (gelukkig niet constant) weet ik niet hoe ik haar er vanaf moet laten blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah sorry verkeerd begrepen ;)

weet je wel hoe ze aan het wondje komt? Ik ben nogal gek volgens sommige maar ik zou er echt even een DA naar laten kijken, zeker als het pas weer open geweest is. En die calendula zou ik even laten aangezien het de wond week maakt. Sowieso kan een DA je beter vertellen hoe je er mee om moet gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .