Ga naar inhoud

Hooi gekregen


laaura

Aanbevolen berichten

Hallo! Even een vraag.

Mijn moeder heeft hooi gekregen van kennissen. Zij hadden hooi gebruikt voor een Abraham pop en wisten dat wij konijnen hadden, dus hebben ze het aan ons gegeven. Nu is mijn vraag: kan ik dit veilig gebruiken? Hoe kan ik zien of er iets in zit wat ze niet mogen?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik op de foto zie, ziet er goed uit, maar ja. Er zijn een paar dingen die konijnen echt niet mogen hebben, zoals lupine. Maar ik kan in alle eerlijkheid niet op de foto zien of dit er in zit.


 


Verder, wat wij meestal doen is het gras eerst nog een keer invriezen voor we het geven, vor het geval er toch nog kleine insecten in zitten. Niet noodzakelijk maar gewoon een extra stap.


Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat zou dan precies het gevaar zijn van insecten in het hooi? Ik bedoel, mijn konijnen wonen buiten en die van een heleboel mensen. Daar wonen ook insecten. Ik heb geen problemen met insecten en mijn konijnen voor zover ik weet ook niet.

Ik zou inderdaad even vragen waar de mensen het hooi vandaan hadden. Maar ziet er normaal uit, wel een beetje groenig dus wel even checken of het geen kuil is toevallig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad Lien, droog in de vriezer, in laten vriezen en er uit. Het krijgt niet echt de kans om nat te worden, zelfs niet tijdens ontdooien.


 


Lonja, dan begrijp ik uit je tekst dat jij het niet nodig vind  om te doen.


 


Bert, inderdaad, als het geïmpregneerd is dan is dat een hele goede rede om het niet te geven.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Lonja, dan begrijp ik uit je tekst dat jij het niet nodig vind om te doen.

Nee klopt, want ik weet niet wat insecten voor kwaad kunnen. Vandaar de vraag dus, wat is er dan met insecten waar konijnen last van kunnen hebben?

@Bartlover: mijten zijn geen insecten en degenen die in de vacht leven leven dus in de vacht van dieren en niet in hooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook wel erg benieuwd over het hooi invriezen i.v.m. stof. Ik heb zelf een ieniemini vriezertje dus daar past nog geen halve baal hooi in, maar toch. Hoe zou stof eruit 'verdwijnen' door het in te vriezen?

 

Zoals ik al zei deden ze dat op school voor de ratten.. Ik denk omdat het toch wel wat nattig word na het uit de vriezer gehaald te hebben. Wij deden gewoon een tasje, zo'n standaard supermarkt tas. Je kunt het eens proberen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .