Ga naar inhoud

geen groenvoer


Ilonaa1

Aanbevolen berichten

hmm, ik denk dat er vast wel als je goed zoekt een paar groentensoorten zullen zijn die hij weg zal mogen, hier trekken ze zich ook niks van paprika of komkommer aan terwijl ze dat wel mogen, dan gebeurd er hetzelfde als bij jou konijn, wat snuffelen maar dan gewoon laten liggen, maar moest je konijn het toch niet echt eten, dan kan hij  best leven op biks en hooi. hier vinden ze paardenbloemblaadjes en wortelloof geweldig, zo zijn er wel meerdere dingen die je kan geven maar deze zijn hier toch echt wel de favoriet, ik denk dat het misschien ook een beetje verschillend is per konijn


Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Wij beginnen vaak met een paar sprietjes gras, een blaadje paardebloem of weegbree, blaadjes van de berkenboom of de wilg. Rond deze tijd van het jaar wordt alles wat je buiten plukt natuurlijk wel steeds minder. Op de markt koop je voor weinig een heleboel soorten groente. Groente om te wennen: wortelloof, peterselie, witlof, andijvie.

Het ene konijn eet alles, het andere heeft echt zijn voorkeuren. Met kleine beetjes beginnen.

Groenvoer is bij ons zomers een groot deel van hun eten (groen uit de natuur). 'sWinters krijgen ze dagelijks een beetje groente (uit de winkel) voor het lekker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nooit en wortel en appel samen geven. Want anders krijgen ze veel teveel suiker binnen

Als je er een half uur tussen laat zitten niet meer? ;)

Nee onzin natuurlijk. Snoep als wortel en appel gewoon met mate geven. Dun plakje appel, enkel een plakje wortel, niet iedere dag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net proberen op te zoeken of er meer of minder suiker zit in winterwortel dan in waspeen en ik krijg het niet gevonden. Weet je zeker dat dat zo is? Naar mijn idee zit het verschil in suikergehalte in het ras wortel, je hebt zoetere rassen en minder zoete rassen. Ik had altijd het idee dat in winterwortel juist misschien meer suiker zou zitten omdat ze langer in de grond zitten. Maar dat is maar een gedachte, dat weet ik niet hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .