Ga naar inhoud

Vreemde substantie gevonden in hok


Roy Nederend

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Vorige week is een van onze konijnen ziek geworden. Wilde geen lekkers eten en bleef stilletjes liggen. Bij de DA zeiden ze dat het gas was, pijnstiller en medicijn voor de darmen geïnjecteerd, 3 dagen lang 1x pijnstiller en 2x Cisaral drops oraal gegeven. Het is lichtelijk verbeterd maar ze is nog niet de oude. Veel liggen en matig eten. Nu vond ik vanmiddag een vreemd soort spul in het hok. Het lijkt een beetje op snot, maar neusje bekeken en zag niets geks. Vraag is; heeft iemand een idee wat dit is? Heb er een foto van hierbij gevoegd.

 

2e3yakw.jpg

 

Groeten,

 

Roy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ze vannacht binnen halen. Warmte doet goed voor het zieke konijn en als het achteruit gaat zie je het meteen. Bovendien heb je er beter zicht op waardoor je sneller ziet wie de slechte keutels heeft. Dan morgen naar de dierenarts om het te laten onderzoeken.

Ik zou het niet genoeg vertrouwen met een konijn wat niet in orde is, slecht eet en zulke ontlasting heeft om ze buiten te laten waar je er nu in het donker geen goed zicht op hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh voor even maakt dat echt niks uit hoor. Als je ze een paar weken binnen houdt verliezen ze hun wintervacht, dan kan het niet meer. Maar die verliezen ze niet in een dagje of een paar dagen ;)

Ook is het nu geen hartje winter, van het weekend wordt het boven de 20 graden dus dat kunnen ze nog wel hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan de afbeelding niet zien. Maar ik weet wel als ze een verstopping hebben, geef je ook cisaral en vaak is de eerste ontlasting dan slapjes. Het is wel handig om even beter te bekijken wie er zo poept en of er ook gewone keutels komen. Maar als het slap blijft en het stinkt ook nog erg, is het iets anders. Het hoort zo te gaan dat er vrij snel weer normale keutels komen. Weet je ook of ze al normale keutels heeft gehad?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

wees blij dat je het niet kan zien, ik zit net lekker aan m'n salade en dan zie ik dit :P Maar goed, ik ben het met Lonja eens. En over dat binnenhalen, dat is voor een paar dagen helemaal geen probleem plus dat het inderdaad van het weekend weer warm weer wordt.

Hopelijk kun je een duidelijke oorzaak vinden, dan kun je ook aan een goede oplossing werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien had ze niet gekeuteld, behalve dat slijm en ze is al een paar dagen ziek. Dan is ze nu heel ziek, denk ik. Als de keutels van gelijk formaat zijn, kun je ook niet goed zien of er door beiden gekeuteld wordt of niet.

Ze kunnen iig lang goed lijken, voordat ze ziek gaan liggen. Mijn gestorven konijnen aten bijna allemaal op de dag dat ze stierven nog, dat kan.

Ik hoop dat het konijn dit overleeft, het klinkt natuurlijk niet goed als de dierenarts ze niet veel kans geeft. Konijnen kunnen tegen de verwachting in opknappen soms dus daar hoop ik nu op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .