Ga naar inhoud

help! wat is dit?


WvdKamp

Aanbevolen berichten

Hallo!

Ik heb sinds kort een konijn. Voor het eerst dus mijn kennis ervan is vrij gelimiteerd. Maar google is me grootste vriend en tot nu toe ging alles goed.

Zag alleen net dit In de kooi liggen

https://www.dropbox.com/s/0jklysg8hnnmb9s/IMG-20140928-WA0000.jpeg?dl=0

Volgens bronnen kan het een darm probleem zijn maar dit is het enige symptoom. Ze is verder niet apathisch Of ander vreemd gedrag. Kan het zijn dat ze gewoon iets verkeerd gegeten heeft of is er echt iets aan de hand? Alle hulp is welkom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm, ,mijn eerste inschatting was ook urine.. maar ziet er te licht uit voor diarree denk ik.


 


hoe en wat eet je nijntje? heeft hij veel ruimte om te bewegen? beweegt hij anders? en ja, dit gaat echt over nuance verschillen. Ik weet niet of je nijntje al door jouw geaaid wilt worden, maar als dit zo is, merk je dan al verschil in gedraging?


 


Maar misschien wel het belangrijkste, eet en drinkt je nijntje goed? Wat voor nijn is het en hoe groot en oud is hij?


 


En ja, wat Femmeke zegt


Link naar reactie
Delen op andere sites

rum(naar de drank) is een Nederlands hangoor konijn. Geboren in juli. Sinds augustus woont ze bij mij en mijn vriendin. Vanaf het begin al veel aandacht gegeven waardoor ze niet bang is voor handen en opgepakt worden. Ze springt regelmatig op de bank voor aandacht of stoot tegen onze benen aan. Elke dag loopt ze minimaal 4 uur los rond In een grote kamer die konijn proof is. Qua voeding heeft ze 24/7 hooi en per dag, afgemeten op haar gewicht, nog vezel korrels. Soms als verwennerij speciale konijn snoepjes met, jaja de boosdoener, calcium.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah sneller leerling ;) die konijnensnoepjes kun je beter vervangen door een stukje fruit, gepelde zonnebloempitjes of een rozijntje, zijn ze gek op en het is veel verantwoorder :)

Welk voer krijgt Rum? Leuke naam trouwens

Als ik verder nog wat tips mag geven: het zou voor Rum ontzettend leuk zijn als jullie haar een vriendje laten uitzoeken bij een konijnenopvang, konijnen zijn groepsdieren en horen eigenlijk niet alleen, de beste combinatie is een voedster met een gecastreerde ram. Verder hebben ze ook dag en nacht genoeg ruimte nodig om de pootjes te strekken en lekker te kunnen rennen en springen. Je kan er voor kiezen om Rum (en straks een vriendje ;) ) 24/7 in de kamer te laten lopen, durf je dat niet aan dan kun je voor een rennetje aan de kooi gaan, let er wel op dat twee konijntjes meer ruimte nodig hebben. Over het algemeen wordt 1m2 per konijn aangeraden maar das vooral bij kleine konijntjes en persoonlijk vind ik hoe meer ruimte hoe beter.

Lees vooral eens rond op het forum en vragen kun je altijd stellen natuurlijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van die drops toevallig? Die krijgen ze hier niet, ben ik niet zo een fan van.

Overigens toen ik mn nijntjes net had en Kyra zo een plasje achter liet dacht ik ook dat het diarree was hoor. Vooral omdat ik haar niet meteen mee had mogen nemen vanwege diarree. Ik was nog onervaren, had het nog nooit gezien, dat gebeurd nou eenmaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

*gniffel*...ik maar kijken naar die foto en bedenken wat ik nu kon zien wat niet goed zou zijn...


Die plasjes van nijnen kunnen soms echte alle kleuren van de regenboog krijgen....heb eens gedacht dat er bloed uit mijn konijn kwam (jaren geleden)...was het gewoon urine...


Hier wat basic info over de kleurtjes van urine:


http://www.hetkonijn.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=144:kleur-van-urine&catid=2:gezondheid&Itemid=11


 


En wat de rest al vermelde...die drops zijn niet super aan te raden, allemaal kunstmatige zooi...je kunt pakjes korenaren kopen en als extratje geven...of lekker kruiden zoals basilicum, peterselie, camille etc of andere wat meer natuurlijke producten. 


 


En een vriendje ja...;) 


 


Welkom in ieder geval hier!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .