Ga naar inhoud

Sore hocks


FHMuis

Aanbevolen berichten

Hallo,


 


Wij hebben 2 Franse hangoren, de oudste daarvan is Muis. Rond de 5,7 kilo en ruim 4 jaar oud.


Hij zit bij ons al die Jaren binnen. De laatste Jaren zit hij in een ruime ren en kan hij 's avonds daar uit en rond lopen op de deel (delle).


De deel heeft een betonnen ondergrond, maar sinds 2 jaar ligt er in de ren een groot stuk zeil.


 


In april lag er een keer een grote plas bloed. We dachten dat ze mot hadden gehad, aangezien de toen (bijna) 1 jarige dame ook sproeide, Zij is inmiddels ook gecastreerd.


In juni/ juli is hij nog een keer geholpen aan haakjes (is hij ook wel bekend mee).


Nu lag er ruim een maand terug weer een keer wat bloed, en laatst nog 2 keer. Geen grote hoeveelheid maar toch. We meenden een plek aan zijn achterpoot te zien.


Vandaag naar de dierenarts geweest; die zegt slijtage door de harde ondergrond. Bij beide achterpoten zit een plekje. Nu wel weer dicht, beginnend stadium. Niks verder aan gedaan, niet nodig.


 


Ik weet dat grotere konijnen hier ook gevoelig voor zijn.


 


Maar wat moeten we nu met de ondergrond?


Het is op zich een redelijk dik zeil, weghalen lijkt me geen optie, want de betonnen vloer lijkt me veel harder.


Overal een dikke laag stro ook niet (ik ben allergisch).


Maar om de hele vloer te bedekken met oude handdoeken; zoveel heb ik er niet.


Helpt het als ik een deel ervan bedek?


 


Fleecedeken o.i.d. ook geen opte toch? Is toch ook niet goed voor de hakken?


 


Mijn vriend opperde een groot stuk vloerkleed, maar is dat wel bevorderlijk voor de hakken? Als ze een keer naast de bak plassen (en dat gebeurt af en toe), dan is dat toch veel lastiger schoon te maken dan op zeil. En dan blijft vloerbedekking ook veel langer vochtig.


 


Iemand tips?


 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,


 


Ook allergisch voor dat stofvrij gemaakte stro? Ik heb geen idee hoe een allergie voor stro werkt, dus vergeef me als dit een stomme vraag is.


 


Je kunt wasbare hondenkleedjes gebruiken (niet die lichte fleece varianten, je hebt ze die iets zwaarder zijn waardoor ze beter blijven liggen en ze zijn wat dikker). Kranten is nu ook handig. Verder heb ik ook begrepen dat hoe groter de ruimte om in rond te rennen, de meer kans dat ze bewegen en des te minder is de belasting op de pootjes. Misschien kun je ook kijken naar hele zachte hennepvezel/ aubiose of dat Russel beding spul...


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het sowieso in gaan smeren met Paw Wax, dit brengt een beschermlaagje op de pootjes aan. 
Ik heb weleens gehoord over Vetbedden, zijn niet echt fleecedekens (die kunnen juist bij wrijving weer wondjes veroorzaken) en kunnen uitgewassen worden. 

 

Ik heb zelf geen ervaring met echt open poten, maar hier bij beginnende sore hocks ook direct begonnen met het smeren van paw wax :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@MissV, geen idee w.b. Stofvrij stro. Ik ben wel voor meer dingen allergisch en heb eigenlijk nooit gehoord van stofvrij hooi.

Wat zijn wasbare hondenkleedjed? Ook die vetbedden of echt zoals je het zegt.

En hoe groot zijn die dan?

Verbedden zijn niet zo heel groot toch? Moet ik dat dan in een ren van ruim 5 meter gaan leggen.

@Sonja1990: waarom zou ik Pawwax gaan smeren als het nu dicht zit?

Van een kleine ruimte heb ik ook gelezen. Maar dat is toch als de poten echt kapot zijn? Want ter voorkoming van Sore Hockd is genoeg ruimte weer belangrijk. Dus op zich geen reden tot verkleining van leefruimte toch.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .