Ga naar inhoud

Wat is er met Saartje?


saartje123

Aanbevolen berichten

ik was een weekendje weg met mijn zusje,zus en oude oppas. mijn ouders zorgden voor onze 2 konijntjes Sahara (saartje) en Stampertje. we kwamen rond 11 uur weer terug, maar het konijnen hok staat achterin de tuin en het was donker dus ik wachtte tot de volgende dag. ik moet gewoon naar school dus keek zoals ik altijd doe even bij de konijnen. ik deed de kooi open en wilde het voer bijvullen tot mijn grote schrik! Saartje haar neusje was kaal en er zitten 2 zwarte vlekjes op. nu weet ik niet of die zwarte vlekjes er gewoon altijd zitten of niet. mijn moeder denkt dat ze is gestoken, dus ik ging maar even googelen. ik ben een paar foto's tegen gekomen van konijnen met myxomatose. mijn konijn ziet er verder nog gezond uit. behalve dat neusje. Wat kan dit zijn?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn je konijnen ingeent?

Als haar neusje kaal is dan kan het zijn dat Stampertje iets te fanatiek gewassen heeft en ze daarom wat kaaltjes is.

Is de huid mooi roze of zie je schilfers of rode huid

Het is gelukkig nog wel mooi roze en ik ben net weer even wezen kijken en er groeien weer een paar haartjes!! dankjewel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan zijn dat het niks is maar ik zou er toch even mee langs de dierenarts gaan. Kale plekken op de snuit, kan wijzen op een ziekte namelijk. Het kan een schimmel zijn maar ook iets anders. Eet ze wel goed verder?

allebei mijn konijntjes plukken elkaar wel eens kaal, dan zijn ze weer aan het spelen/vechten en plukken elkaar kaal tijdens het wassen. maar er groeien weer wat haartjes op haar neus dus ik denk dat het wel weer goed komt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .