Ga naar inhoud

Nieuwe konijnen drinken (bijna) niet


asmodean

Aanbevolen berichten

nou ik ben het er eigelijk niet mee eens dat jonge konijnen onbeperkt voer mogen hebben .. ik zou ook gewoon op dit moment onbeperkt hooi geven dat mag natuurlijk altijd , en ik zou inderdaad ook overstappen niet in 1 keer maar even mengen met gewone konijnen biks omdat ze inderdaad daar de lekkere dingen niet uit kunnen zoeken en dan de korrels laten liggen .. groen kan je inderdaad langzaam opbouwen eigelijk vindt ik dat je dat nu al kan doen met mate mijn jongen eten ook gewoon al groen met de moeder mee dus .. gewoon allebij de konijnen 1 blaadje witlof bijvoorbeeld of een stukje andijvie en dan even kijken hoe ze er op reageren kwa ontlasting .. zoals ik al zij voor de preciese hoeveelheid voer kan je chanty of mireille even pben

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nouh, er word nu al uit de fles gedronken, Lumpie heb ik het van gezien. Maar ik denk dat Lanfir er ook wel uit drinkt, ze hebben dit bij hun vorige huisje ook al gedaan.

Het zal het wennen geweest zijn. :P

Eten gaat ook al weer goed, ik voer nu iets minder zodat ze alles wel op eten.

En hooi hebben ze natuurlijk altijd :)

Groenvoer ben ik ondertussen ook mee begonnen.

Ik heb wel het idee dat de poep er een beetje bruin achtig uitziet, hoort dit zo of is er iets mis dan? Het is wel gewoon hard.

Is er een niet een manier om vast te stellen hoeveel voer je konijn nodig heeft? Want ik dnek dat dat per konijn toch ook wel verschilt :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

neej, dat is wel een nadeel van 2 bij elkaar.. ik zal ze in ieder geval regelmatig wegen, dan weet ik ook of ze zwaarder of lichter worden..

fijn dat de poep zo hoort, hoef ik me daar geen zorgen over te maken ;)

ze zijn nu ongeveer 9 weken..

denk niet dat het er al instond, aangezien ik dat eerst nog niet wist :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .