Ga naar inhoud

We snappen het niet meer...


konijntjepip

Aanbevolen berichten

9 van de tien keer normaal is 1 keer te veel niet goed ;) zou het gewoon meteen meenemen, als je daar toch staat en je legt het voor kunnen ze waarschijnlijk meteen even kijken. Ook bij keutels die goed zijn. Er kan toch iets in de darmen zitten wat haar problemen geeft ook al zie je dat niet meteen aan de ontlasting, wormen of coccidiose kunnen ook lang sluimerend aanwezig zijn.

Heel veel succes morgen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pff zeg wat een verhaal. Mijn eerste gedachten is ook EC. Mijn konijntje had ook ineens een scheef kopje en een kwartiertje later was dit weer weg en had ook blaas/nier problemen. Symptomen kunnen wisselend aanwezig zijn.

Fijn dat er in ieder geval gewerkt wordt aan de blaasontsteking. Hou in je achterhoofd dat het ook EC kan zijn en opper dit aan de da mocht de antibiotica niet voldoende baten.

Beterschap voor je nijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blaasgruis komt niet altijd vanzelf uit de blaas. 
Ik zou toch eens een rontgenfotootje vragen. hierin kunnen ze blaasgruis/blaaszand ook zien zitten. 

 

Ik heb hier ook een kwakkelaar, de ene keer plast hij pure calcium brokken en de andere keer weer gewoon nette plas. Antibiotica heeft niks geholpen helaas. 

Ik ga nu Eurologist bestellen voor hem, hoor veel positieve verhalen over dit homeopatische middel. (http://www.huisdierendokter.nl/inbijsluitereurologist.html)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Oh jeetje. Ik had begin dit jaar ook een konijn met nierstenen. We hebben haar laten opereren maar de operatie was te zwaar voor haar, ze was al verzwakt. Ik zag later op de site van huisdierendokter.nl dat ze ook tabletten hebben voor nierstenen. Deze tabletten heten Lysium. Als ik dat eerder had geweten had ik haar op deze tabletten gezet. Wellicht iets om over na te denken. Ik heb konijnen gehad met blaaszand wat maar terug kwam en heb hun toen ook tabletten gegeven die bij huisdierendokter.nl vandaan kwamen, en uiteindelijk raakte de konijnen verlost van blaaszand, en hoefde ze niet meer gespoeld te worden.

Hopelijk gaat het met Pip goed komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .