Ga naar inhoud

moeilijke eter


lenkas

Aanbevolen berichten

Men konijn Snuffie eet niet veel meer. Ze is al een ouder konijn . Vroeger 


kreeg ze SS dat vond ze super. Een maand geleden wou ze dat niet meer eten 


, Naar de DA geweest niks te vinden . Toen he ik hier een tip gekregen om SS Senior te 


geven , dat heb ik ook gedaan en at ze wel van maarna een tijdje wou ze dat ook niet meer eten.


Dus heb ik haar SS junior gegeven . Dat vindt ze totaal niet lekker . Toen heb ik complete geprobeerdt 


dat at ze maar niet veel. Nu 2 dagen geleden wilt ze geen enkel brokken meer eten niks.


Vanavond moet ik naar de DA voor al de konijnen ( jaarlijkse inspuiting) ik ga toch 


is vragen dat  er echt niks is met haar. Welk soort eten kan ik nog proberen voor een oudere konijn?


Ik ben ten einde raad , ik weet echt niet wat ik nu nog moet proberen. Voor de rest loopt ze en speelt


alsof ze geen bejaarde is . Hooi eet ze ook niet , wat ze enkel nog super eet is witloof 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kan je een ander merk proberen dan SS ikzelf heb hfst en dat eten de konijnen prima. Hooi is wel erg belangrijk probeer anders gras want dat is de meest geschikte vervanger als ze hooi niet willen eten. Heb je al paardensteck geprobeert? Idd een goed idee om het nog even aan de DA te vragen. Ik hoop dat dit je helpt zelf heb ik dit meegemaakt dus ik zou ook niet precies weten wat ik zou moeten doen... Heb je verder wel al alle andere groenten\fruit evt kruiden misschien vind ze dat nog lekker.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfs een ouder konijn moet eigenlijk wel altijd zin hebben in eten dus ik denk dat er wellicht wat anders aan de hand is. Laat haar vanavond maar even goed nakijken.

ja , dat dacht ik ook. Ze is men eerst nijn waar ik echt een band met heb dus ben 

echt ongerust . Ze zit ook buiten met een vriendje . Nu regent het bah 

Ik heb al verschillenden merken geprobeerdt wat ik had opgesomt was maar een samenvattig

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou denken dat Snuffie dan misschien toch ergens last van heeft. Heb je al eens geprobeerd biks te weken in water en dat te geven (als papje)? Gewoon neerzetten en kijken of ze dat zelf wil oplikken.


Misschien heeft ze moeite met kauwen, dat ze daarom biks laat staan? Eventueel wat gepureerd fruit anders erdoor heen mengen? Ik zou dat eens proberen en vragen vanavond of de dierenarts naar de achterste kiezen kan kijken, hier zal ze waarschijnlijk voor onder narcose moeten een keer want dit kunnen ze vaak zo niet zien maar ik zou het wel laten checken.


Ik probeer maar met je mee te denken, succes met Snuffie!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was der enorm druk , ik met men 4 konijnen moest 1u wachten tussen 


honden , katten. Ze waren wel enorm braaf . Alle konijnen zijn nagekeken en 


ingespoten. paco moet de26 terug voor zijn tanden ( hij heeft blijkbaar  last van zijn


achterste kiezen , hij eet nog goed dus was niet op te merken ) Toen heb ik dat van Snuffie 


uit gelegd , de Da heet alles onderzocht en niks gevonden . Maar hij zei dat ik haar de dinsdag 


meemag binnen brengen voor een iets grondigere onderzoeking. En als dat niks opleveren gaan 


ze haar ook onder narcose doen . Om te kijken naar haar achterste kiezen. 


Dus ik moet haar nog een week in het oog houden . En ze moet natuurlijk sterk genoeg zijn voor 


als ze onder narcose moet. Welk eten zou ik haar geven? een papje eet ze niet zelf op


dus dan moet ik haar dwangvoeren? Of toch proberen dat ze andere korrels wilt eten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je het ook met wat fruit geprobeerd, appel is best zoet. Dat er bijvoorbeeld doorheen pureren? Of er wat van een wortelhapje door/over heen doen? Heeft de dierenarts niet gezegd of je moet dwangvoeren? Heeft ze pijnstillers of iets gekregen of was dat niet nodig? Ze moet wel eten natuurlijk anders wordt onder narcose gaan volgende week een lastige.


Veel succes en beterschap!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je het ook met wat fruit geprobeerd, appel is best zoet. Dat er bijvoorbeeld doorheen pureren? Of er wat van een wortelhapje door/over heen doen? Heeft de dierenarts niet gezegd of je moet dwangvoeren? Heeft ze pijnstillers of iets gekregen of was dat niet nodig? Ze moet wel eten natuurlijk anders wordt onder narcose gaan volgende week een lastige.

Veel succes en beterschap!

 

Omdat het zo druk is heb ik dat eigenlijk vergeten te vragen of 

ik ze moet dwangvoeren. Ook had ik zijn stagiair , normaal zou die 

dat toch moeten weten dat ze pijnstillers nodig heeft of niet?

Paco heeft wel pijnstillers gekregen hij moet ik niet dwangvoeren omdat hij nog eet.

Maar snuffie niks gekregen , ik zal zien dat ze wat eet als ze niks eet 

zal ik haar wel dwangvoeren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .