Ga naar inhoud

Kleine keutels


Moniiek

Aanbevolen berichten

Ik maak mij een beetje zorgen om Luna. Sinds vandaag merk ik dat ze meer stil zit en minder beweegt. Ze had niet zo veel zin in de groente die ze kreeg en heeft maar een klein stukje van een blaadje witlof opgegeten, toen ik ze biks voerde heeft ze nog wel wat gegeten, ze heeft vandaag ook niet veel gedronken ik heb zelf maar het flesje voor haar neus gehouden en toen ging ze wel drinken. Daarnaast zijn haar keutels aan de kleine kant. Kan het komen door de warmte? of doordat ze sinds woensdag een vriendje heeft door de stress? of heeft ze een verstopping? 


 


 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat was ik ook van plan. Ze heeft net nog uit zichzelf wat hooi gegeten en ik heb haar net uit mijn hand ene blaadje witlof gevoerd wat ik lekker extra nat heb gemaakt. Nu is ze wel weer even samen met haar vriendje vorlijk aan het rondrennen. Ik zal morgenvroeg even de keutels bekijken als deze nogsteeds klein zijn ga ik even op spreekuur bij de DA. Ook las ik iets over ananassap is het een idee om morgenvroeg een ananas te halen en dit haar te geven? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voor vanmiddag een afspraak met de DA. Ik ben benieuwd. Luna is nogsteeds lusteloos en zit het liefste stil, haar keutels zijn op het moment aan de natte kant. Wat ik op internet heb gelezen lijken de verschijnselen ook wel op coccidiose... maarja eerst maar afwachten wat de dierenarts zegt vanmiddag :( 


Link naar reactie
Delen op andere sites

De oorzaak is niet echt bekend wellicht omdat ze in de rui is, of de stress van een nieuw vriendje. Ja heb ook 2 zakjes dwangvoer meegekregen maar ze eet wel uit zichzelf, ik krijg zelfs kleine beetjes dwangvoer er niet in mij haar.. Maarja ze houd echt niet van oppakken dus de medicijnen is al een hele strijd. Maarja gelukkig eet ze gewoon. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze niet zo'n fan is van hooi, kun je proberen om hooithee te maken. Zo krijgt ze toch de nodige stoffen binnen en dat zorgt ervoor dat ze veel minder last van gas krijgt. Geen idee of gas de oorzaak was, maar gas kan ook zorgen voor slap en lusteloos, kleine keutels en niet willen eten. Hooithee is sowieso nooit verkeerd om te geven aan lastige hooi-eters.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .