Ga naar inhoud

High five!


Anita17

Aanbevolen berichten

Even nieuwsgierig....Wie traint er met zijn/haar konijn(en)?

Charlie heeft afgelopen week de High 5 geleerd en hij doet het zo netjes...daar ben ik trots op! 
Dus deze foto wil ik even met jullie delen :)
Natuurlijk ben ik ook heeeel nieuwsgierig of er nog meer High fives volgen van jullie :)

 

Het is inderdaad ook mijn profielfoto :P

 

gallery_13844_138_136114.jpg

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed zo Charlie! :D


 


Mijn filmpjes heb je denk ik wel gezien op Facebook. Maar ze staan hier ook bij het foto gedeelte. Video's Stampertje heten ze geloof ik.


1 Filmpje met Stamper die aan komt rennen als ik hem roep


1 Filmpje met Stamper die gaat opzitten


1 Filmpje met Stamper die draait


 


High five of pootje lukt me niet zo goed. Ik moet ook van z'n pootje afblijven, hij wordt boos. Hoe doe jij dat? Mooi (opzitten) lijkt me de eerste stap, dat pootje erachteraan zou niet zo moeilijk moeten zijn was mijn gedachte. Maar helaas.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Hihi wat een leukerd! Dat koppie erbij ook  :love:


 


Misschien een rare vraag, maar heb jij toevallig een konijnenschool? Ik zat toevallig net filmpjes te kijken van Charlie die heel erg op deze Charlie leek van een konijnenschool ergens in Nederland en daardoor ben ik zelf ook begonnen vandaag. Ik heb zelf een targetstick gefabriceerd, ik ben ze nu aan het leren dat als ze die aanraken dat ze dan iets lekkers krijgen maar met twee ongeduldige nijnen is dat een beetje chaotisch nog :P Mijn eigen Charlie heb ik wel al geleerd om te zitten en liggen op commando en om op en van de bank te gaan. Maar high five enzo lukte me toen niet echt. Dus ik ga het nu gewoon nog een keer proberen, vanavond was denk ik een goede start. Maar ik heb bij die konijnenschool wel een inschrijfformulier opgestuurd voor een privéles, ik wil ook graag werken aan het nagels knippen zonder dat ze in de houtgreep hoeven en aan nog een paar dingetjes :)


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik probeer een van mijn konijnen ook wat trucjes te leren en vooral een high five, ik heb 'high five met je konijn' niet voor niets gekocht! Ik ben begonnen met het aanleren van click=beloning, maar het schiet niet echt op. misschien heb jij nog tips?


Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ainariel je begint met een platte hand op de grond, met lekkers voor z'n neus lok je hem een stapje vooruit zodat hij met de voorpootjes op jou hand staat. 
Daarna gaat je hand steeds hoger en op het laats draai je je hand bij in een paar stapjes tot een H5....Ik ken de filmpjes, maar nu ik weet waar ik ze kan vinden zal ik ze zeker nog eens weer bekijken :)

 

@p0pc0rn ik geef inderdaad privelessen en workshops, van Charlie zijn er nog geen filmpjes maar wel van zijn vader, Oscar. 
Er is wel net een aanvraag voor een priveles binnengekomen inderdaad :)  Dus dikke kans dat je dat op mijn website hebt ingestuurd.
Ik denk niet dat ik hier mag spammen maar als je mijn profiel bekijkt...daar staat wel een link naar mijn site. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jillesvs De basis van clickertraining is vrij makkelijk, maar sommige konijnen doen er wat langer over om het te leren. Je hebt dus 3 dingen nodig, 1 een clicker, 2 lekkers en 3 heel veel geduld ;)

Laat je konijn lekker rondsnuffelen, en geef m iets lekkers (groente), precies op het moment dat je konijn het lekkers aanpakt click je met de clicker.

Tussendoor, kan je gerust een aai of een knuffel geven en tegen je konijn blijven praten.
Herhaal dit de hele week zoveel mogelijk. Liefst wel 2 keer per dag iets van 10 tot 15  keer achter elkaar of nog vaker.
Probeer na een aantal dagen eens te clicken zonder iets lekkers voor te houden, reageert je konijn op de click?
Geef m dan alsnog het lekkers, je verlengd daarmee de tijd tussen de click en het lekkers.
Zodra je de tijd 2 a 3 seconden hebt kunnen verlengen, kan de de clicker inzetten voor verdere training.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Caramel en Black Jack train ik wel want die vinden dat leuk (beauty vind er dan weer helemaal niets aan). Ik ben er o.a. mee begonnen omdat Black Jack toen hij hier kwam erg schuw was, en Caramel at te snel waardoor hij te weinig binnen kreeg. (en zij bijna stikte in de brokjes) Sinds dat ik met hem ben gaan trainen is het vertrouwen heel erg gegroeid, hij komt af en toe zelfs om een aai vragen :). Ze kunnen nu hoog, pootjes, draaien, lopen (klein stukje op 2 poten), high five, op commando komen, op de bank en voet. Dat laatste is zodat ik de nagels kan knippen zonder ze op te tillen. Black Jack word helemaal panisch als we hem optillen en Caramel vind het ook niet fijn. Bij Black Jack kan ik zn voorpootjes zonder problemen knippen alleen achterpootjes aanraken vind hij nog eng. Bij Caramel kan ik de voor en achterpootjes op deze manier knippen. Ik train ze wel zonder clicker want mijn vriend vind het geluid daar van niet zo fijn :P maar zonder clicker gaat het ook prima :).

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nooit heel erg getraint met ze. Ze hebben er geen interesse in, maar toch luisteren ze goed. Komen als ik ze roep (meestal) naar me toe. Mijn overleden konijn vond het altijd wel leuk om te trainen, dus daar wel mee gedaan. Heb hem maar kort gehad, maar hij was eigenlijk altijd wel enthousiast om wat te doen.


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Charlie is een vlaamse reus :) Maar nog jong hoor, hij is dus nog niet uitgegroeid. Ik geef kleine stukjes wortel als beloning, dat vind Charlie superlekker. Dus als beloning kies je iets waar je konijn verzot op is. Hoevaak je elke stap moet herhalen is per konijn verschillend, je merkt het meestal wel als je te snel gaat en dan doe je gewoon weer een stapje terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .