Ga naar inhoud

Flappie ziek, dwangvoeren


Ainariel

Aanbevolen berichten

Dat ze tegen stribbelt is al een goed teken :)

Ik weet niet of je een blender ofzo in huis hebt en wat voor groentes, maar ik heb nadat Otje weer haakjes had een topic gemaakt over vers dwangvoer zelf maken, maar nu heb ik dat vorig weekend dus gemaakt toen madam een verstopping had en ze at dat prutje uiteindelijk zelf van het schoteltje op, was niet aan te slepen. Misschien kun je zoiets proberen een prutje verse groentes.

Altijd lastig om ze aan het eten te krijgen helemaal bij stress lijkt me arme Flappie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze is ook niet veel gewend hoor. Ze krijgt thuis onbeperkt gemixte brokjes en hooi en water. En af en toe een wortel. Meer niet. Ik probeer zo nog wortelhapje en anders perenhapje. Ik hoop wel dat het niet te lang duurt want wij hebben ook vakantie en willen ook wel graag een dagje weg. Klinkt erg egoistisch misschien maar ik wil wel een paar keer weg uit huis en niet elk uur een konijn moeten voeren de komende drie weken.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is wel jammer dat ze niks gewend is want dan kun je ook niet veel aanbieden om de eetlust weer op gang te helpen. Krijgt ze cisaral? Ik bied meestal dingen als banaan en kruiden aan. O je kunt volgens mij wel paardebloemblad aanbieden, daar hoeven konijnen niet aan te wennen. Het is helemaal niet egoistisch om de deur uit te willen nu hoor, lijkt me vrij normaal. Je kunt ook minder vaak dwangvoeren, dan verdeel je de totale hoeveelheid dwangvoer bijvoorbeeld over vier keer per etmaal, dan dwangvoer je dus eens in de zes uur. Ik zou het wel overleggen met de da maar volgens mij kan dat best. Dan kun je iig 6 uur de deur uit, ik zou niet graag de hele dag binnen zitten met dit weer hoor. Krijgt ze nog medicatie ook? Vaak geef je die eens in de 12 uur dus dat geeft ook ruimte, als je het goed verdeeld over de dag. Beterschap voor Flap, ik hoop dat ie snel opknapt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg niet meer dan 15 ml per keer naar binnen. Dan draait ze haar hoofd weg.

En met weg bedoel ik een dierentuin dus dan ben je echt een dag weg. ;) Mijn man is nu ff weg en ik blijf thuis maar als er geen verbetering komt dan overleg ik wel met de baasjes. Een paar dagen vind ik niet erg hoor. Maar 7 dagen niet eten kan al haakjes veroorzaken heb ik gehoord. En ik wil gewoon graag dat ze gaat eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vonden ze niet nodig op dit punt. Het kan nog wel een dag of drie duren zei ze. Ik moet zelf dingen aan blijven bieden. Drinken gaat nu ook via een spuitje want dat vertikt ze ook. Dus net eigenhandig haar zelf maar water in het bekje gespoten. Super beledigd want dat is vies. Perenprutje vond ze heerlijk, dat ligt nu ook op het schoteltje.


 


Zodra ik iets zie veranderen in negatieve zin, dan moet ik aan de bel trekken. Ze keutelt iig al wat meer, dan vind ik wel fijn. Het is niet veel, maar meer dan die 10 keutels van gister (was wel wat meer hoor, maar toen had ik ook al zoiets van: oei). Wat logisch is, want wat er niet in gaat komt er ook niet uit natuurlijk.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze eet nog niet van het schotelt, maar we kunnen niet alles hebben he. ;) Er ligt hooi, brokjes, SS brokjes, aardbei, wortel, witlof, aardbeiblad, wortelhap en perenprut. Lijkt mij ook keus genoeg. Wortelhap en perenprut ga ik tussendoor wel verversen hoor (we zitten in de hondsdagen). Zo ff citroenmelisse plukken, zou kalmerend werken (of zoiets).


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik persoonlijk stop met dwangvoeren als ik ze zelf zie eten. Maar dat is omdat ik die twee van mij ken als ik dan door blijf gaan met dwangvoeren blijf je er eigenlijk te veel in stoppen waardoor ze zelf niet gaan eten.

Wel fijn dat ze zelf wat gegeten heeft zeg pfoe:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yeah, fijn dat ze eet! :D


Ik denk ook dat je beter even kunt stoppen met dwangvoeren. Uit ervaring weet ik dat bijvoorbeeld mijn nijn Gijsje snel vol zit en als je die blijft dwangvoeren, gaat ze juist niet zelf eten. Misschien werkt dat bij Flap ook wel zo.


Al eet ze maar kleine beetjes brokjes zelf, dan eet ze in ieder geval iets. En ze zal ook wel hooi eten tussendoor?


 


Heel vervelend een ziek konijn van een ander in huis! Je voelt je dan nog extra verantwoordelijk lijkt me.


Hopelijk kun je nu lekker zelf ook van je vakantie gaan genieten!!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd erg fijn. Ze zit ook alweer hooi te eten en zat net ook met haar snuit in het voerbakje. Ze eet weer echt zelf. Ze stopte wel even toen ze mij zag maar toen ze doorhad dat ik alleen maar keek, vond ze t prima. Vannacht even een handdoek voor de ene helft van het hok. Ze stampt nl steeds en er is niks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar het is wel een prinses op de erwt hoor. Ze krijgt gemengd voer en je raadt het al: de lekkere dingen eet ze op en de biks blijf liggen. Aangezien het andermans konijn is en ik niet weer het risico wil lopen dat ze opnieuw niet eet, geef ik haar haar zin maar. Dierenarts zei al: houdt het in de gaten en houdt haar normale routine maar aan.

Het is aan de baasjes straks of ze dingen willen veranderen. Geef ze wel even wat tips mee zoals niet onbeperkt brok. En liever biks. Ze moeten dan zelf overwegen wat ze gaan doen.

Witlof lust ze niet. En aardbeiblad vindt Flap zo ontzettend lekker dat ze daar elke dag wat meer van krijgt. Hooi wordt ook wel gegeten maar niet zo veel als wat ik van mijn hupsels gewend ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een tip voor het hooi eten, ik leg bij slechte hooi eters een pluk hooi voor hun neus, op de plek waar ze het vaakst zitten/liggen. Als er hooi vlakbij is, dan gaan ze als vanzelf hooi eten. Bij sommige konijnen helpt dat ook niet, Muffin bv die overleden is dit jaar. Bij haar knipte ik wel eens hooi boven haar biksbak in stukjes van een centimeter. Dan blijft er iig af en toe wat hooi aan de bek hangen waardoor ze er toch wat van eten. Muffin at dus helemaal nooit hooi, maar ja, die is ook maar 3,5 jaar oud geworden. Hooi is echt belangrijk. Wel fijn dat ze nu weer eet zeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .