Ga naar inhoud

snuffie eet geen biks meer


lenkas

Aanbevolen berichten

hey bbers 


 


Men Konijnen Snuffel eet ineens geen korrels meer . 


Ze is al 11 jaar en ze heeft heel haar leven SS gegeten . Maar nu wilt ze 


het niet meer . Ik ben naar de DA geweest maar die vond niks . Ze eet al de rest 


wel zoals groentjes en fruit en hooi. Maar geen korrels . Weten jullie iets ? 


Ik moet ze nu dwangvoeren  .


Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou haar allereerst gewoon onbeperkt hooi geven en veel groen zodat je niet hoeft te dwangvoeren. Konijnen kunnen best even zonder biks. Ik bedoel niet een paar uur maar een paar weken.

Als ze maar goed hooi en groen eet is het echt geen kwestie van leven of dood waardoor je moet gaan dwangvoeren.

Probeer eens een ander merk biks of een andere variant. Als ze dat ook niet eet dan zou ik met de dierenarts overleggen of het mogelijk is bij zo'n oud konijn onder narcose het gebit te bekijken, haakjes zijn op de achterste kiezen zo niet goed te zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

SS senior verschilt maar een klein beetje in samenstelling, ik denk dat het voornamelijk de kleinere en iets zachtere structuur is, dus ik neem aan (aan de achterkant van de zakken te zien) dat Flaf het ook mag... Junior verschilt van adult en senior door zijn hoge eiwitgehalte voor een goede opbouw van de spieren ;)


 


er zijn zelfs mensen die hun oude, sterk afvallende konijntje terugzetten op de junior, zodat het eiwit hem op maat kan houden, maar een overschot aan eiwit kan ook gevaarlijk zijn...


Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar kan ik zo'n klein proefzakje kopen? Bij mij hebben ze alleen de grotere zakken en om te proberen vind ik dan wel weer prijzig. Vooral omdat meneer niet snel iets anders eet.


Mijn oude man valt af ondanks dat hij (nu weer) wel gewoon eet, hij krijgt nu de gewone ss nog, maar zal hij door de senior wel aan kunnen komen/op dit gewicht blijven? Of is het alleen een makkelijker te kauwen brok.


Als ik bij Yuki-chan lees over het hoge eiwit gehalte bij de junior brok dan durf ik dat eigenlijk niet te proberen met zijn toch al zwakkere gezondheid. Anders was dat ook nog een (tijdelijke) optie geweest.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ging Nijn op den duur ook slelchter biks eten en toen zijn we ook overgestapt op SS senior. Dat hielp hier ook. Inmiddels hebben we er een jonge voedster bij van 1 jaar omdat Nijns vorige vriendin eind vorig jaar is overleden, maar zij krijgt ook gewoon de senior, volgens de DA en de opvang was dat geen probleem omdat de samenstelling inderdaad niet heel erg verschilt. 


 


Overigens eten ze hier beide nu ook slecht biks, gewoon omdat het zo warm is.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .