Ga naar inhoud

Konijntje ziek na operatie


DelphineVDB

Aanbevolen berichten

Hoi, dit is mijn konijntje Pluisje. 



Pluisje is ondertussen bijna 1 jaar oud. Hij had last van olifantstanden en de dierenarts zei dat de beste keuze was om deze tanden operatief te laten verwijderen. Maandag laatst is Pluis geopereerd geweest en sindsdien gaat het niet zo super met hem. 


Hij heeft heel wat medicatie gekregen, een pijnstiller, iets voor het gas in zijn darmen, antibiotica. 


Sinds gisteren is hij beginnen eten, weliswaar niet zoveel als gewoonlijk. 


Het ergste is dat hij nog altijd geen keuteltjes legt. 


 


Zijn er mensen die dit nog hebben meegemaakt? 


Zijn er mensen die mij advies kunnen geven hoe ik dit kan verhelpen? 


 


Bedankt!


Vriendelijke groeten, 


Delphine 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft hij nu nog pijnstiller? Een konijn met pijn eet nl. niet dus dat is wel noodzakelijk. Als je dit niet in huis hebt zou ik er voor zorgen dat je dit wel in huis hebt en ook iets voor de darmen zoals Cisaral of Metocloral zou verstandig zijn. Succes!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad zoals mijn voorgangers zeggen de dierenarts bellen. Heb je dwangvoer meegekregen? Omdat je konijntje te weinig eet, heb je kans dat zijn darmen stil gaan liggen en dat doet erg pijn, waarschijnlijk zal je konijntje ook wel pijn in zijn mond hebben waardoor hij minder eet. Dat er nog geen keutels liggen kan komen door het minder/niet eten.

Is je konijntje vorige week maandag geholpen? Of vandaag? Ik lees dat hij gister pas ging eten? Als hij vorige week geholpen is dan is gister pas eten veel te laat! Konijnen kunnen geen dag zonder eten. Als hij vandaag geholpen is is het wel normaal dat hij minder eet.

Dus dierenarts bellen voor overleg!

Beterschap!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .