Ga naar inhoud

Diarree


Jill85

Aanbevolen berichten

Mijn klein hangoortje Saffier heeft sinds vanmorgen een beetje platte ontlasting. Gisteren was alles ok. Aan haar gedrag is niets te merken, ook eet ze goed. Ze eet wel haar blindedarmkeutels niet op. Ik heb ze gisteren een klein stukje gedroogde appel gegegen, zou het daarvan komen? Verder krijgt ze hooi en SS korrels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het niet echt afgewogen. Een kleun handvol. Voorlopig krijgt ze nu alleen hooi. Ik was toch vanzinnes om met haar is naar dierenarts te gaan v check up. Moet ik me zorgen maken als ze voor de rest actief is en goed eet en drinkt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja van maandag heb ik ze. De keutels worden al wat vaster terug. Misschien toch van dat klein stukje gedroogde appel :s. Wanneer mag ze eig groenvoer eten? Mijn 2 andere langoren hebben nooit diarrree gehad.

Ze is anders wek lief . Komt direct asngelopen en ook bij de hond. Mijn 2 andere nijnen hebben schrik v de hond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is weer een beetje een kwestie van definitie, maar ik zou 'een beetje platte poep' persoonlijk geen 'diarree' noemen. Diarree zie ik zelf als hele waterige ontlasting en dat lijkt me eigenlijk altijd flink foute boel. Poep die wat natter is, daardoor geen mooie keutels vormt en plat getrapt kan worden vind ik zelf 'ojee, even voer aanpassen en goed in de gaten houden'. Het zijn een beetje nuances en inschattingen dus denk ik. Zit de hele vacht ook onder of is de poep niet zodanig nat? Water en hooi lijkt me een goed plan. Daarna ook niet meteen weer fors groente en biks geven, maar beetje opbouwen, tenminste dat doe ik zelf wanneer meneertje hier weer zijn bdk's niet op eet.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja sorry maar met mijn andere 2 heb ik dit nooit gehad. Het was idd geen waterige ontlasting maar ook geen vaste keutels. Sommige waren al platgeduwd. Haar achterste was droog. Groente krijgt ze nog niet ( behalve d een klein stukje gedroogde appel en wortel. Verder kruidehooi en SS korrels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh geen sorry hoor, iedereen gebruikt weer andere termen en dan is het soms even goed om te checken wat er precies gaande is. Of je moet foto's gaan plaatsen haha!


 


Anyway... nieuw beestje inderdaad ook toch? Lekker even laten wennen, water en hooi... als keutels weer normaal zijn langzaam weer brok introduceren. Sowieso gedrag natuurlijk steeds in de gaten houden maar dat doe je al. En bij twijfel altijd even een dierenarts bellen natuurlijk, maar ook dat is geen nieuws voor je denk ik, gezien je ervaring met je andere nijnen.


 


Lastig zo'n nieuw begin met een nieuw nijntje, die ken je dan toch nog niet zo goed als andere nijnsels! Succes ermee :)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja idd mijn andere nijnsels ken ik goed en ook wat ze lusten en kunnen verdragen. Bij dees hupseltje is het nog een beetje zoeken. Bij ons Ruby vorig jasr herinner ik me dat zij veel wilder was. Duurde ook langer eer ze tam was, maar ze at wel al vlug groente. Nooit problemen mee gehad. Nu ik panikeer soms snel as er iets niet just is met de nijnen. :) bij de dierenarts kennen ze mij al goed

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het echt van de gedroogde appel komt, en pas begonnen is vanaf het stukje appel. Zou ik de appel persoonlijk laten voor een tijdje. Mijn nijntjes hadden ook zachtere keutels toen ik iets van groenvoer/fruit gaf. Toen ben ik ermee gestopt en toen ging het terug beter.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Groenten en fruit heel langzaam opbouwen, anders even beginnen met wat witlof of andijvie. Zelf heb ik daar goede ervaring mee als groenvoer om mee te beginnen. Vind dat altijd wel 'veilige' groenten om het zo te zeggen. Beginnen met een stukje ter grootte van een postzegel en dat langzaam aan opbouwen. Eerst kijken of de keutels niet veranderen en als de keutels goed blijven kun je het langzaam opvoeren. In wortel en appel zitten meer suikers dus misschien kun je dat later doen, maar dat zou ik nog even laten.


Nu uiteraard nog niet, eerst even zorgen dat de keutels weer gewoon zijn. Het kan natuurlijk ook een stukje stress zijn, nog een jong beestje waarvoor alles nieuw is. Succes!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .