Ga naar inhoud

hope farms, rabbit balance ervaring


Caatje1988

Aanbevolen berichten

Hallo mensen ik was van de week weer even in de dierenwinkel om voor de beestjes de maandelijkse voorraad te halen,

En nou hadden ze van hope farms de rabbit balance in de aanbieding.

Heb de ingrediënten ff bekeken en die lijken wel erg goed te zijn (niet teveel calcium en vrij hoog aan vezels)

Plus dat erbij staat dat Door de yucca het minder gaat stinken (wat in de zomer met 4 binnenkozijnen erg kan schelen ondanks een dagelijkse schoonmaak)

En dat het ook goed is voor slijtage van de tanden.

dus ik een zak meegenomen, de konijnen kregen eerst fibafirst.

Een klein beetje gegeven van de digestive plus, alle 4 de nijnen vinden het een beetje te lekker...

Toen het tijd was voor de volgende portie fibafirst, wouden er 3 niet eten ineens (maar wel normaal doen, dus niet ziek)

Dus ik een uur later maar een portie digestive plus gegeven en dat eten ze wel weer...

en de afgelopen dagen constant hetzelfde dus ik ben nu maar ineens overgeschakeld naar de digestive plus voor alle 4 (fibafirst geef ik er nog bij maar blijft gewoon liggen)

(Heb het goed in de gaten gehouden maar geen van allen heeft last van plakpoep oid, dus daar ben ik wel blij mee)

Maar is hier iemand anders die dit ook geeft?

En wat zijn de ervaringen ermee op de langere termijn?

Vind het wel apart dat ze het zo lekker vinden dat ze ineens weigeren om hun 'oude' voer te eten.

(Het was namelijk niet de bedoeling om volledig over te schakelen, maar de konijnen laten hun keus duidelijk merken...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen ervaring met het voer waar jouw topic over gaat, maar het is wel heel makkelijk te verklaren waarom ze nieuw voer zo lekker vinden; het is nieuw, de zak is net open, dat vinden ze altijd lekkerder! Dat heeft niks te maken met het soort voer. Voer het nog maar eens een tijdje door, en geef ze dan weer hun oude voer uit een nieuwe zak. Je zult zien dat ze daar dan ineens op gaan aanvallen. Toneelspelertjes zijn het...


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen ervaring met het voer waar jouw topic over gaat, maar het is wel heel makkelijk te verklaren waarom ze nieuw voer zo lekker vinden; het is nieuw, de zak is net open, dat vinden ze altijd lekkerder! Dat heeft niks te maken met het soort voer. Voer het nog maar eens een tijdje door, en geef ze dan weer hun oude voer uit een nieuwe zak. Je zult zien dat ze daar dan ineens op gaan aanvallen. Toneelspelertjes zijn het...

 

Serieus? Wat een rotzakjes. :P

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .